EntertainmentPedro Almodóvar premiat cu Leul de Aur la Veneția

Pedro Almodóvar premiat cu Leul de Aur la Veneția

Cea de-a 81-a ediție a Festivalului de Film de la Veneția și-a anunțat câștigătorii la închiderea evenimentului din 7 septembrie, Pedro Almodóvar fiind marele câștigător.

Cea de-a 81-a ediție a Festivalului de Film de la Veneția al cărei juriu a fost prezidat de Isabelle Huppert, și-a anunțat câștigătorii în cadrul ceremoniei de decernare a premiilor de pe Lido. Marii câștigători ai celor două secțiuni competiționale ale festivalului sunt Pedro Almodóvar – Leul de Aur pentru “The Room Next Door”, pelicula care a scris istorie la Veneția fiind cel mai ovaționat film din istoria evenimentului (17:30 minute) și Bogdan Mureșanu – recompensat cu premiul Orizzonti pentru cel mai bun film, “Anul Nou care n-a fost”. Discursurile câștigătorilor au inclus mesaje de solidaritate față de genocidul la care sunt supuși locuitorii din Palestina și Fâșia Gaza. Iată palmaresul Festivalului de Film de la Veneția 2024:

LEUL DE AUR 

Pedro Almodóvar a primit Leul de Aur pentru “The Room Next Door”, primul lungmetraj realizat în limba engleză. Pornind de la declarația fratelui său, Augustín, producătorul filmelor sale, “a fost nevoie de 44 de ani să ajungă aici”, vizibil emoționat de moment, cineastul a declarat că astfel de premii importante i-ar fi salvat viața în anii ’80, “mai târziu a trebuit să mi-o salvez singur, dar am învățat multe pe parcurs. În acest moment sunt foarte fericit.” “The Room Next Door”, cu Julianne Moore și Tilda Swinton, vorbește despre moarte într-o manieră pozitivă: “ca o chestiune de sănătate mintală, dar o chestiune de voință”, spune Almodóvar. Filmul vorbește despre eutanasie, dar “desigur există lucruri mult mai grave precum mișcarea extrema dreapta și neoliberalismul feroce”, lucruri pe care personajul lui Moore le menționează în film, însă “într-o lume atât de apocaliptică există momente în care, dacă nu suntem fericiți, îi putem face fericiți pe alții și putem trăi cu ușurare ceea ce ne rezervă viața. Viața în sine.” a punctat regizorul în cadrul conferinței de presă de la Veneția. 

CEA MAI BUNĂ REGIE

Brady Corbet a primit Leul de Argint pentru cea mai bună regie a filmului “The Brutalist”, un alt titlul îndelung aplaudat la Veneția. “Încerc în permanență să găsesc o modalitate de a împărtăși ceva profund cu un public pentru că sunt genul care mă plictisesc în proporție de 99% la ceea ce văd.” a declarat Corbet. Filmul “seamănă cu poezia mea preferată, cu opera lui Paul Celan sau Ingeborg Bachmann, foarte discretă, dar foarte clară. Este un film poetic, dar este îndreptat spre public”. Regizorul a punctat faptul că vrea să facă “cele mai vitale probleme, vitale din nou”. “The Brutalist”, cu Adrien Brody în rolul unui arhitect imigrant, este alegoria căutărilor unui artist neînțeles de comunitate, a cărei primă reacție este să îl distrugă, și reflectă într-un mod profund experiența imigranților pe care nimeni nu îi susține, ci îi exclude. 

PREMIILE DE INTERPRETARE

Nicole Kidman și Vincent Lindon au fost distinși cu premiile de interpretare Coppa Volpi ale festivalului. Kidman a fost remarcată pentru rolul curajos din “Babygirl” (regia Halina Reijn), o dramă erotică care se concentrează pe o aventură extraconjugală în toată complexitatea ei. Interpretând un tată văduv în drama “The Quiet Son” (regia Delphine și Muriel Coulin), Vincent Lindon reușește un rol intens pe fundalul Franței post evenimentelor din mai 1968, când unul dintre fiii săi devine atras de o ideologie extremă. 

RESTUL PREMIILOR COMPETIȚIEI OFICIALE

Marele premiu al juriului a fost acordat peliculei “Vermiglio” (regia Maura Delpero), a cărei acțiune se derulează în 1944 într-un sat izolat de munte, acolo unde sosirea unui dezertor în mijlocul familiei învățătorului și povestea de dragoste cu fiica acestuia schimbă cursul vieții tuturor. Regizoarea georgiană Déa Kulumbegashvili a primit premiul special al juriului pentru “April”, iar scenariul filmului îndelung aplaudat la premieră “I’m Still Here” semnat de Murilo Hauser și Heitor Lorega a fost declarat cel mai bun. Premiul de interpretare Marcello Mastroianni acordat unui tânăr actor i-a revenit lui Paul Kirscher pentru rolul din “And Their Children After Them” (regia Ludovic Boukherma și Zoran Boukherma). 

PREMIILE ORIZZONTI

Palmaresul competiției Orizzonti al cărei mare câștigător a fost declarat “Anul Nou care n-a fost”, filmul românesc semnat de Bogdan Mureșanu, a adus pe scenă echipa filmului “Familiar Touch” (pentru cea mai bună regie semnată de Sarah Friedland, cea mai bună interpretare feminină Kathleen Chalfant și Lion of the Future “Luigi De Laurentiis” pentru cel mai bun debut). Publicul a votat “Shahed / The Witness” (Nader Saeivar) drept cel mai bun film din cadrul Orizzonti Extra, iar premiul special al juriului i-a revenit lui Murat Firatoğlu pentru “One of Those Days When Hemme Dies”. Cel mai bun actor Francesco Gheghi pentru rolul din “Familia”, cel mai bun scenariu “Happy Holidays” semnat de Scandar Copti, iar cel mai bun scurtmetraj al secțiunii a fost declarat “Who Loves the Sun” (regia Arshia Shakiba). 

Articole similare