ExclusivMiruna Berescu, producătorul de film al momentului: “Un acknowledgement sincer că este loc...

Miruna Berescu, producătorul de film al momentului: “Un acknowledgement sincer că este loc pentru toată lumea”

“Trei kilometri până la capătul lumii”, regia Emanuel Pârvu, produs de Miruna Berescu prin Asociația FAMArt, este singurul film românesc de anul acesta din Competiția Oficială a Festivalului de la Cannes.

Experiența Mirunei Berescu se traduce prin 20 de ani în industria de film și televiziune, precum și în organizarea Festivalului Internațional de Film ANONIMUL care a debutat în 2004. Cu studii de relații economice internaționale și specializări în audiovizual, Miruna Berescu a produs și prezentat emisiuni culturale pentru televiziune, a lucrat ca purtătoare de cuvânt a Ministrului Culturii (2005-2006), a fost implicată direct în organizarea DaKINO, Festivalul de Psihanaliză și Film, Festivalul de dans BucurEsti.Vest, Piața Festivalului George Enescu. Miruna este și consultant în dezvoltarea de scenarii și strategii festivaliere. Portofoliul de producător include primele două lungmetraje semnate de Emanuel Pârvu: “Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor” (2017) (dublu premiat la Festivalul de Film de la Sarajevo pentru cea mai bună regie și cel mai bun actor) și “Marocco” (2021), care a avut premiera mondială în Competiția New Directors de la San Sebastian. 
 “Trei kilometri până la capătul lumii” are premiera mondială în Competiția Oficială de la Cannes vineri, 17 mai, ora locală 15:00, la Grand Théâtre Lumière, urmând să fie văzut în cinematografele din România în această toamnă. 
Despre experiența Mirunei în industria de film și detalii despre cel mai recent lungmetraj produs, într-un interviu exclusiv realizat de Cătălin Anchidin pentru Like5.ro

SUNT CURIOS CÂTE MESAJE DE FELICITARE AI PRIMIT DE LA COLEGII ȘI COLEGELE PRODUCĂTORI DIN ROMÂNIA? CREZI CĂ PERFORMANȚA TA A STÂRNIT INVIDIE ÎNTR-O INDUSTRIE A ORGOLIILOR? 

M-a făcut să zâmbesc prima întrebare – nu e chiar întrebarea standard de început de interviu, așa că mulțumesc pentru ea. În momentul în care filmul a fost anunțat la Cannes, și nu oriunde, ci în Competiția Oficială, telefonul mi-a explodat. Și eu m-am bucurat foarte tare de moment – am simțit și bucuria altora, și solidaritate, și emoție. Dacă anunțul filmului nostru la Cannes a stârnit vreo invidie, sper ca măcar să fi fost una constructivă.  

DRUMUL TĂU ÎN INDUSTRIA DE FILM A PORNIT DE LA ORGANIZATOR ȘI DIRECTOR DE FESTIVAL, A CONTINUAT CU PRODUCȚIA DE FILM ȘI ACUM EȘTI ȘI SCENARISTĂ. 
ÎN CARE IPOSTAZĂ TE SIMȚI CEL MAI BINE? CE URMEAZĂ? TE-AI GÂNDIT SĂ TE APUCI ȘI DE REGIE? ACTORIE?

Am cam refuzat roluri în ultima vreme, ce să zic. Glumesc, evident. Deși… a fost o propunere la un moment, nu demult, însă bunul meu simț cred că funcționează încă. Iar scenaristă este atât de mult spus, sunt departe de asta. Și o să las jobul ăsta celor care se pricep cu adevărat la scris scenarii de film. De regie nu zic nimic, că interviurile astea rămân. Iar glumesc. Mă simt bine făcând lucruri pe care știu să le fac cât de cât bine. Iar ce urmează este ca, atunci când mă întorc de la Cannes, să mă ocup îndeaproape, împreună cu echipa, de Anonimul pe care l-am neglijat puțin în ultimele săptămâni.  

5 GREȘELI PROFESIONALE CARE ȚI-AU SCHIMBAT COMPLET VIZIUNEA ȘI STILUL DE LUCRU 

Dacă nu te-ai referi la o schimbare radicală : ), lista ar putea fi chiar foarte lungă. Așa, las aici, într-o ordine aleatorie: 
graba (mi-am mai calmat ritmul acum); 
lipsa de încredere în mine însămi (și aici am lucrat); 
să fac lucruri într-un anumit fel pentru că «așa se face» (mai ales ca producător de film);
lipsa de reacție pe care mi-o cerea nu situația, ci bunul simț; 
să mă conving singură că un om este eficient profesional doar pentru că țin eu la el;
legat de punctul anterior, amânarea despărțirii profesionale la timp de oameni la care am ținut cândva sau la care țin în acel moment.

CE LECȚII AI PRIMIT DE LA INDUSTRIA DE FILM DIN ROMÂNIA ȘI CE AR AVEA INDUSTRIA DE ÎNVĂȚAT DE LA TINE?

Am învățat mult privind, ascultând și înțelegând anumiți oameni din industrie, nu industria în sine. Atât ca să încerc să fac și eu, dar și ca să știu sigur cum nu vreau să mă port cu oamenii din jurul meu. Câteodată am învățat să fac ca mine și mai puțin cum spun alții sau cum primesc sfaturi – am observat că oamenii sunt gata să îți ofere sfaturi pe care nu le-ai cerut. Aș fi orgolioasă să cred că industria – ca instituție – ar avea de învățat ceva de la mine, însă în acești peste 20 de ani de când sunt și eu pe aici, poate că am adus cu mine, prin felul în care cred că mă port în relațiile profesionale, respect, mai puțină încrâncenare și un acknowledgementsincer că este loc pentru toată lumea.

5 LUCRURI PE CARE E MUSAI SĂ LE ȘTIM DESPRE “TREI KILOMETRI PÂNĂ LA CAPĂTUL LUMII”. 

5 oameni și lucruri, dacă îmi dai voie:
Filmul acesta nu dă verdicte, soluții și nici nu-i spune spectatorului cum să gândească. Fiecare dintre noi are o poveste despre iubirea din familia lui.  
Ciprian Chiujdea, care își face debutul în filmul nostru;
Am lucrat cu actori care ar trebui să fie mult mai des pe ecranele cinematografelor: Laura Vasiliu, Alina Berzunțeanu, Valeriu Andriuță, Richard Bovnoczki sau Radu Gabriel, alături de Bogdan Dumitrache, Adrian Titieni sau Vlad Brumaru pe care îi vedem, din fericire, mai des distribuiți în filmele românești;
Lumina din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării (acolo unde este filmat “Trei kilometri până la capătul lumii”) este realmente diferită față de alte locuri.

Articole similare