ExclusivPark Chan-wook în 5 filme

Park Chan-wook în 5 filme

"The Sympathizer”, miniseria de 7 episoade regizată de Park Chan-wook, a debutat pe 15 aprilie pe HBO Max.

Cunoscut pentru thrillerele psihologice, regizorul sud-coreean Park Chan-wook explorează în filmele sale o umanitate profundă și o elementară iubire pentru semeni. În fiecare film al său, violența maschează o poveste de dragoste, iar dualitatea este unul dintre elementele cu care jonglează. 

Cătălin Anchidin a aflat în exclusivitate pentru Revista Femeia și platforma Like5.ro de la Park Chan-wook detalii despre temele abordate în titlurile filmografiei sale, precum și despre noua producție regizată, “The Sympathizer”: “Partea interesantă este că “The Little Drummer Girl”, miniseria pe care am regizat-o în Marea Britanie se ocupă tot de dualitate și asta mi-a confirmat poate, încă o dată, că sunt atras de acest tip de subiect. Așa că m-am întâlnit din nou cu o situație similară în “The Sympathizer”. Este o poveste despre identitate, și despre acest individ care are două tipuri de minți și două tipuri de identități. Așa că, ori de câte ori o astfel de situație îi este impusă, el trebuie să își pună o mască, iar la un moment dat, acea mască devine în cele din urmă însăși identitatea lui. Așadar, această poveste se concentrează pe modul în care anumite tragedii sau comedii au loc tocmai din cauza acestui tip de situație.” declară regizorul Park Chan-wook.

Câte un nou episod din “The Sympathizer” este disponibil din 15 aprilie, în fiecare luni, pe HBO Max, iar Like5.ro ți-a pregătit un portret Park Chan-wook în 5 filme:

SYMPATHY FOR MR. VENGEANCE (2002)

Trilogia răzbunării – “Mr. Vengeance” l-a consacrat pe Park drept un explorator neînfricat al violenței latente din oameni. Primul film din serie, “Sympathy for Mr. Vengeance”, este povestea unui muncitor concediat care o răpește pe fiica fostului șef în speranța folosirii banilor de răscumpărare pentru plata transplantului de rinichi al surorii sale. Park Chan-wook este de-a dreptul seducător prin maniera în care surprinde măcelul, prin viziunea sa sumbră, poetică și sensibilă, în fond, a brutalității extreme. Dovedește o măiestrie vizuală prin joaca cu umbrele și întunericul. 

OLDBOY (2003)

Câștigător al Premiului Juriului la Cannes, “Oldboy” este cel de-al 2-lea lungmetraj al trilogiei răzbunării, filmul care a însemnat începutul succesului internațional al lui Park Chan-wook. După ce a fost răpit în mod misterios și întemnițat fără niciun contact uman timp de 15 ani, Oh Dae-Su este eliberat brusc, fără nicio explicație. Într-un joc încâlcit, are la dispoziție 5 zile pentru a-și reface trecutul, pentru a-și găsi răpitorii și a se răzbuna. Șocant de sadic, “Oldboy” a devenit un film cult în istoria cinematografiei mondiale, o sursă de inspirație pentru mulți cineaști. La 20 de ani de la lansare, a fost relansat în cinematografe într-o variantă restaurată. 

LADY VENGEANCE (2005)

Triplu premiat la Festivalul de Film de la Veneția (Little Golden Lion, Young Cinema Award-Alternatives, CinemAvvenire’ Award), “Lady Vengeance” închide trilogia răzbunării. După ce a fost condamnată pe nedrept, Lee Geum-Ja este închisă timp de 13 ani și obligată să renunțe la fiica ei. În închisoare, câștigă respectul colegelor de celulă și plănuiește să se răzbune pe bărbatul responsabil pentru toate nedreptățile. Odată eliberată, femeia își începe un plan de răzbunare elaborat, ajutată de fostele colege din închisoare. De această dată, Park aduce în lumina reflectoarelor unul dintre cele mai percutante personaje feminine, continuând să exploreze violența printr-o poezie aparte. 

THE HANDMAIDEN (2016)

Bazat inițial pe romanul englezesc “Fingersmith” scris de Sarah Waters, Park a plasat acțiunea în Coreea ocupată de japonezi în anii 1930. A fost profund interesat de maniera în care simpatizanții japonezi credeau că vor domni pentru totdeauna și vor șterge identitatea coreeană. “The Handmaiden” este un thriller fastuos, un studiu de caracter profund erotic care explorează iubirea, trădarea, răzbunarea. Cu o serie de răsturnări de situații, cu accente comice pe care aproape că nu le așteptai în tot tăvălugul gotic, filmul lui Park este o poveste despre eliberare. Premiat cu BAFTA pentru cel mai bun film străin. 

DECISION TO LEAVE (2022)

Premiat la Cannes pentru cea mai bună regie, “Decision to Leave” are o muzicalitate aparte în a descrie romantismul și intimitatea. Aduce în prim-plan obsesia unui detectiv pentru principala suspectă a crimei pe care o investighează. Povestea capătă o rotație năucitoare prin elemente simple. Probabil că nicio altă cină dintr-un film nu va fi la fel de senzuală și delicată precum cea surprinsă de Chan-wook: într-o cameră de interogare, cel mai fin sushi din oraș, priviri scurte, discrete – abstracție totală față de locul în care sunt, o senzație de evadare mai puternică nu există! O explozie de culori metalice tipice noir-ului, pe acorduri sfredelitoare de vioară. 

Citește și “5 lucruri esențiale despre The Sympathizer”

Articole similare