LifestyleCe are în comun Guadagnino cu Ferragamo?

Ce are în comun Guadagnino cu Ferragamo?

E știut deja faptul că marile case de modă dar și numeroase branduri faimoase au antamat de-a lungul timpului regizori de Oscar pentru campaniile lor de promovare. Like5 ți-a pregătit un material cu 5 colaborări memorabile.

Colaborările dintre marile branduri și regizorii de top nu mai reprezintă o noutate, ci o manieră rafinată de a pune în valoare colecții și item-uri, de a aduce un plus în campaniile de promovare, un artsy touch consumerismului sau o provocare creativă pentru artiști. Andy Warhol considera că “a fi bun bun în afaceri este cel mai fascinant tip de artă” și tot el spunea că “a face bani e o artă”, așa că artistul s-a oferit să își pună semnătura pe diverse produse, pentru a fi plătit. Pentru Sean Baker, premiat cu Palme d’Or la Cannes în acest an, publicitatea a fost un pas esențial spre regie, după colaborări cu Nike. David Fincher și Baz Luhrmann au lucrat cu Chanel, Darren Aronofsky a colaborat cu Yves Saint Laurent, în vreme ce Ridley Scott a semnat spotul dedicat lansării computerului Apple Macintosh (“1984” a rulat inclusiv în cinematografe, înaintea avanpremierelor, până când deținătorii drepturilor de autor asupra cărții lui George Orwell au cerut interzicerea ei). 

LUCA GUADAGNINO & FERRAGAMO

Campania de lansare a colecției primăvară/vară 2021 Ferragamo regizată de Luca Guadagnino a fost concepută drept un omagiu adus Hollywood-ului. Inspirat din filmografia lui Alfred Hitchcock, filmul de prezentare respiră suspans la cel mai înalt și rafinat nivel combinând detaliile artistice cu inovația tehnică. Gențile de lux sunt în centrul campaniei, coordonate cu outfit-urile surprinzătoare. Toate piesele sunt accesorizate în mod surprinzător, într-o alchimie ce vrăjește publicul. 

MIRANDA JULY & PRADA

Campania Prada dedicată colecției toamnă/iarnă 2024 se concentrează pe interacțiunea umană sinceră, noțiunea de conversație și schimbul de idei. Cu un scenariu scris de Miranda July, spotul îi înfățișează pe ambasadorii Prada – Harris Dickinson, Damson Idris, Yili Ma, Hunter Schafer și Letitia Wright într-un joc al comunicării și al explorării ideilor. Vocea Mirandei July e de cealaltă parte a telefonului, fără a înțelege cu exactitate intervențiile ei, strict pentru a surprinde atmosfera prezentului deschisă interpretărilor. 

SAM MENDES & LOUIS VUITTON

Colaborarea dintre Sam Mendes și Louis Vuitton din 2018 a transpus-o pe Emma Stone într-un peisaj idilic. Spotul de promovare Les Parfums Attrape-Rêves traduce melancolia, bucuria, încrederea, visarea, reveria pe ritmurile lui Beyonce. În stilul regizoral care l-a consacrat, Mendes reușește să îți transmită fiecare respirație a personajului urmărit. Călătoria lor a continuat și în anul următor pentru Coeur Battant Fragrance cu o Emma Stone mai jucăușă și zglobie, în spiritul parfumului promovat. 

SOFIA COPPOLA & DIOR

Imposibil să nu asociezi brandul Dior cu celebra melodie “La vie en rose”, iar Sofia Coppola a surprins micile bucurii pariziene pe ritmurile versiunii lui Grace Jones și a reinterpretat momente cinematografice emblematice (dansul lui Natalie Portman în fântână te duce direct cu gândul spre “La Dolce Vita” fellinian). Rozul Miss Dior i s-a potrivit perfect Sofiei Coppola, abundența de trandafiri și infuzia de romantism, în spiritul fericirii și reînnoirii surprins de parfumul dedicat lui Catherine Dior, sora celebrului designer. 

WES ANDERSON & MONTBLANC

Când Montblanc i-a propus lui Wes Anderson regia campaniei aniversare dedicate centenarului stiloului Meisterstück nu s-a așteptat ca regizorul să apară și în material. Mai mult, cea de-a doua surpriză a fost la întâlnirea de producție, atunci când Wes Anderson a venit cu prototipul stiloului Schreiberling pe care dorea să îl introducă în filmul de prezentare, dar care trebuia să fie realizat de Montblanc. Provocarea a fost considerabilă având în vedere faptul că producția unui item durează 2-3 ani. Impresionați de propunerea regizorului, cei de la Montblanc au dat undă verde și au reușit realizarea a 10 stilouri Schreiberling urmând să producă în total 1969 de bucăți (anul nașterii lui Anderson) ce vor fi disponibile din mai 2025 la prețul de 2500 de dolari. 

Articole similare