Lansarea “Inside Out 2” a venit la momentul oportun atât pentru studiourile Pixar, cât și pentru public. A readus magia animației la cele mai ridicate standarde de producție, cu o poveste emoționantă care stârnește deopotrivă râsul și plânsul. În condițiile în care Illumination și Dreamworks (concurența) nu încetineau ritmul lansărilor (“Despicable Me 4”, “Minions”, “How to Train Your Dragon”, “Skrek” sau “Kung-Fu Panda”), “Inside Out 2” a ridicat considerabil ștacheta. A demonstrat forța fenomenului și a înregistrat recorduri uluitoare.
Mai mult, serialul “Dream Productions” disponibil din 11 decembrie pe Disney+, se desprinde din universul Inside Out. Acțiunea se derulează între cele două filme și are în centru studioul în care visele lui Riley devin realitate. Imaginat drept un mockumentary, o echipă aproape nevăzută urmărește personajele cheie, cronometrează procesul de realizare a viselor și face o serie de interviuri.
Paula este cel mai de succes regizor de vise de la Dream Productions, se laudă cu performanțele ei din trecut (majoritatea din copilăria lui Riley), doar că a trecut ceva vreme de la ultimul său moment de glorie. Abordarea serialului a pornit de la experiența personală a regizorului și scenaristului Mike Jones, de la nevoia identificării unor noi modalități de a vorbi cu proprii copii pe măsură ce creșteau: acordarea încrederii că își vor aminti tot ceea ce au fost învățați și vor acționa pe cont propriu. Cele 4 părți “Dream Productions” sunt disponibile pe Disney+.
Până faci binging cu serialul, Like5 îți prezintă 5 repere ale fenomenului Inside Out:
FENOMEN CULTURAL DIN 2015
Încă de la lansarea din 2015 a primului “Inside Out”, criticii și publicul au îmbrățișat povestea maturizării și modul accesibil prin care a reușit să prezinte complexitatea emoțiilor, într-un film dedicat publicului de toate vârstele. Deopotrivă jucăuș, amuzant, creativ și profund, “Inside Out” a devenit un fenomen cultural. 9 ani mai târziu, “Inside Out 2” explorează anii adolescenței, o perioadă marcată de momente emoționale din ce în ce mai complexe. Filmele au devenit studii de caz pentru profesioniștii și discuțiile legate de dezvoltarea emoțională, precum și importanța acceptării tuturor sentimentelor.
MATERIAL DIDACTIC
Cele două animații Inside Out au fost un punct de plecare perfect în discuțiile practice ale psihologilor cu adolescenții și tinerii. Rolul fiecărei emoții, faptul că niciuna dintre ele nu trebuie reprimată, analiza anxietății drept o protecție necesară și prezentarea echilibrată a acesteia au întărit importanța integrării emoționale: toate emoțiile sunt esențiale în dezvoltarea și bunăstarea fiecărui individ în parte. Integrarea emoțională atent analizată este esențială în abordările terapeutice: de la reducerea stresului, la terapie comportamentală sau cea de acceptare.
SĂNĂTATEA MINTALĂ
Meritul “Inside Out 2” a fost acela de a deveni un instrument excelent în discuțiile legate de sănătatea mintală prin normalizarea prezenței emoțiilor. Copleșitoare sau contradictorii, emoțiile sunt explicate și motivate, parte din transformarea oricărui adult într-unul mai puternic. Toate peripețiile lui Riley și avalanșa emoțiilor ei punctează importanța de a apela la ajutor și sprijin de la familie, prieteni, specialiști.
5 RECORDURI STABILITE DE “INSIDE OUT 2”
- cele mai mari încasări în weekendul de lansare la nivel național (162 milioane dolari) și mondial (295 milioane dolari) – a depășit deopotrivă succesul “Barbie” și “The Super Mario Bros. Movie”
- cele mai mari încasări la nivel global în 2024 (1,699 miliarde dolari), primul film lansat anul acesta care a depășit miliardul
- animația cu cele mai mari încasări din toate timpurile – a depășit “Frozen 2”
- cea mai de succes animație Pixar din toate timpurile – a depășit “Incredibles 2”
- record de audiență în 2024 la lansarea pe Disney+ – peste 30,5 milioane de vizionări în primele 5 zile
CE EMOȚII AR EXPLORA “INSIDE OUT 3”?
Cu siguranță ne putem aștepta la un “Inside Out 3”, dar ce emoții ar introduce specialiștii în următorul capitol? Unul dintre consultanții celor două animații, Dr. Dacher Keltner, profesor la Berkeley și autorul unui curs despre emoții predat mai bine de 30 ani, consideră că la vârsta de 15 sau 16 ani, Riley se va dezlipi de grupul ei și se va trezi în mijlocul oamenilor. Emoțiile morale ar fi următorul pas: indignarea, admirația, dorința și compasiunea.