Indiferent în ce direcție priveai, spre cinematografe, fashion, muzică, design sau pur și simplu doreai să comanzi un transfer cu mașina, totul era inevitabil roz. “Barbie” luase cu asalt internetul și viața de zi cu zi. Ușor sufocant pentru unii, dar plin de emoție, culoare și glam pentru cel puțin un milliard de spectatori din întreaga lume. Încheiem anul în consacratul roz: “Barbie” este disponibil pe HBO Max din 15 decembrie pentru a-l revedea sau a-l descoperi, în cazul în care l-ai ratat. Lungmetrajul semnat de Greta Gerwig scrie istoria sub ochii tuturor, doboară record după record, iar esențialul e recapitulat fix aici:
CEL MAI AȘTEPTAT BLOCKBUSTER AL VERII 2023
Despre lansarea “Barbie” se vorbea cu cel puțin un an înainte de premieră, iar așteptările create crescuseră colosal pe măsură ce momentul se apropia. Lansarea comună cu “Oppenheimer” semnat de Christopher Nolan a stârnit un fenomen inedit: “Barbenheimer” a funcționat de minune în promovarea și vizionarea celor două titluri pe ecranele cinematografelor din întreaga lume. Publicul era nerăbdător să afle care titlu va avea mai mult succes. Răspunsul îl știm acum, însă fenomenul “Barbie” era infinit mai tentant din câteva motive simple: celebrul brand exista din 1959, toată lumea știa cine este, toată lumea avea o părere, avea un istoric impresionant al gamei de tipologii prezentate, fusese înaintea timpului, dar și în urma lui.
MARKETING BLITZ
Una dintre cele mai puternice strategii de marketing blitz: de la teaser, trailer până la imagini din culise și un conținut de promovare original împânzit în toate platformele de social media (Instagram, Tik Tok, Facebook, X). Activările de marketing au fost dintre cele mai percutante: dincolo de colecții lansate cu ocazia premierei în cinematografe, fie că vorbim de cosmetice, îmbrăcăminte, Warner Bros. Discovery s-a folosit de absolut fiecare element al trustului pentru a marca evenimentul.
Fiecare resursă media căpăta o valență “Barbie” astfel încât s-au lansat: “Barbie Dreamhouse Challenge” pe HGTV, un campionat de gătit Barbie-themed Summer Baking Championship sau prezentarea teaserului în timpul Conferinței NBA de pe Turner Sports. Întreaga greutate și forță Warner Bros. a funcționat la nivel global pentru a atrage atenția și entuziasmul în jurul lansării. Rezultatul a fost uluitor.
CEL MAI DE SUCCES FILM AL ANULUI 2023
“Barbie” este filmul cu cele mai mari încasări din 2023 (1,44 miliarde de dolari), filmul cu cele mai mari încasări semnat de o femeie, lansarea globală cu cele mai mari încasări din istoria de 100 de ani a studiourilor Warner Bros., al 14-lea film cu cele mai mari încasări din toate timpurile. De asemenea, prima săptămână de lansare a filmului în cinematografe a marcat cea mai profitabilă săptămână de deschidere din istoria filmelor Warner Bros. (578,5 milioane de dolari), precum și o zi de luni memorabilă în materie de lansări pentru studiouri (26 de milioane de dolari).
CRIZA DE VOPSEA ROZ
La începutul lunii iunie 2023, criza vopselei roz era pe buzele tuturor. Scenografa Sarah Greenwood a recunoscut faptul că decorurile au consumat foarte mult roz, elementul central al producției. Compania producătoare de vopseluri a fost pur și simplu debordată de cerere, drept urmare s-a ajuns la o varietate de nuanțe ale rozului. Amestecul culorilor a fost un moment epic întrucât din cele peste 100 de variante (de la roz purpuriu la rozul mileniului) doar 10 dintre ele au fost aprobate. Regizoarea Greta Gerwig a declarat oficial faptul că și-a dorit rozul “foarte strălucitor pentru ca totul să fie aproape prea mult” pentru că nu a vrut să uite ce a făcut-o să o iubească pe Barbie când era fetiță.
JUCĂTOR ESENȚIAL AL ECONOMIEI GLOBALE 2023 – Barbie
Succesul global “Barbie” a marcat recordul actorilor principali, Margot Robbie și Ryan Gosling, în materie de titluri precedente. A devenit pentru fiecare dintre ei cel mai de succes titlu de box office față de “Suicide Squad” (133,7 milioane de dolari) pentru Robbie și “Blade Runner 2049” (32,8 milioane de dolari) pentru Gosling. Nimic suprinzător, de altfel. “Barbie” s-a remarcat printre cei mai importanți jucători ai economiei globale din vara lui 2023, alături de Taylor Swift și Beyonce.
Succesul se prelungește și în 2024 prin cele 11 nominalizări la Premiile Grammy (pentru coloana sonoră interpretată de Dua Lipa, Billie Eilish, Nicki Minaj, Ice Spice și Ryan Gosling) și 9 la Globurile de Aur. Toate acestea, în așteptarea nominalizărilor la Premiile Oscar 2024. Un succes colosal pentru “Barbie” care e departe de a se fi încheiat!