Oana Pellea, actriță cunoscută pentru rolurile în teatru și film, va urca pe scena Operei Naționale București în 24 și 25 februarie, în premiera ”Callas – Oana Pellea”, după un text de Terrence McNally, o producție originală, la intersecția dintre teatru și operă, ce explorează multiplele fațete ale personalității sopranei Maria Callas. Bilete disponibile online pe tickets.operanb.ro și la casa de bilete ONB.
INTROSPECȚIE ÎN TIMPUL UNUI MASTERCLASS
Piesa lui Terrence McNally urmărește un masterclass susținut de divă la Juilliard School of Music din New York, în ultimii ani din viață.
Formatul cursului devine pretextul unei descoperiri surprinzătoare. În timp ce le oferă indicații tehnice tinerilor aspiranți la o carieră în belcanto, Maria Callas se destăinuie și se autoanalizează. O face cu sinceritate dureroasă, explorând relația ambiguă cu celebritatea, cu așteptările nesfârșite ale publicului, cu compromisurile pe care le-a făcut de-a lungul carierei fulminante.
Fiecare student îi prilejuiește altă introspecție. Prin ochii naivei Sophie, Maria Callas își retrăiește propriile îndoieli și temeri din tinerețe. Sharon – cea ambițioasă – o determină să-și reevalueze standardele imposibile de perfecțiune, iar tenorul Tony îi readuce aminte cum a iubit muzica mai presus de orice, înainte ca faima să devină o povară.
CALLAS, RIGUROASĂ ȘI EXIGENTĂ
Interpretarea Oanei Pellea – de o remarcabilă complexitate dramatică și psihologică – surprinde toate nuanțele personalității Mariei Callas: riguroasă și exigentă în exprimarea artistică, dar și romantică, vulnerabilă și profund umană. Actrița română o interpretează pe diva elenă fără a o imita, reușește să-i readucă pe scenă aura legendară printr-o creație originală.
RADIOGRAFIE A SUCCESULUI
Publicul devine martorul unei autopsii emoționale, care disecă relația dintre artă și artist. O radiografie a succesului devenit captivitate, a perfecțiunii devenite obsesie. Prin confesiunile Mariei Callas, piesa chestionează cât de înaltă poate fi ascensiunea unui talentat interpret în numele artei muzicale. Și dacă prețul celebrității nu este cumva prea mare.
PRODUCȚIE ÎN COLABORARE CU WONDERTHEATRE
Traducerea, adaptarea și regia poartă semnătura lui Laurențiu Rusescu, iar direcția muzicală îi aparține dirijorului Daniel Jinga.
Producția este realizată în colaborare cu compania independentă WonderTheatre. Fondatorul WonderTheatre, Andrei Boncea, este de altfel la a doua întâlnire cu povestea legendarei soprane. În 2001, a participat în calitate de producător executiv la realizarea în România a producției internaționale ”Callas Forever”, regizată de Franco Zeffirelli, cu Fanny Ardant și Jeremy Irons în distribuție. Designerul de costume al filmului, Alessandro Lai, semnează și costumul Oanei Pellea în masterclass.
OANA PELLEA, CARIERĂ REMARCABILĂ ÎN TEATRU ȘI FILM
Oana Pellea s-a născut pe 29 ianuarie 1962 la București. A studiat la Academia de Teatru și Film, în clasa profesoarei Sanda Manu. A fost, mai întâi, actriță la Teatrul din Piatra Neamț, apoi a lucrat cu diverse companii, joacă la Teatrul Bulandra și la Teatrul Național din București. În film, a colaborat cu regizori ca Alexandru Tatos, Dan Pița, Stere Gulea. În 2006, a jucat alături de Clive Owen și Julianne Moore în producția ”Children of Men”, regia Alfonso Cuarón, film nominalizat la trei categorii Oscar. În 2007, a fost distribuită în producția britanică ”I really hate my job”, regia Oliver Parker, și în producția americană ”Fire and Ice”, regia Pitof.
Pentru activitatea ei teatrală a obținut numeroase premii, printre care Marele Premiu al Festivalului Comediei Românești 2009, pentru cel mai bun spectacol, ”Buzunarul cu pâine”, după Matei Vișniec, spectacol pe care l-a regizat și l-a interpretat alături de Sandu Mihai Gruia; Premiul pentru cariera internațională remarcabilă, decernat de Fundația Culturală Română; în același an, Premiul Uniunii Teatrale din România pentru cea mai bună actriță (rolul Catarina din ”Îmblânzirea scorpiei”, după Shakespeare, producția lui Mihai Măniuțiu); Premiul UNITER 1994 pentru cea mai bună actriță (în ”Mephisto”, regia Alexandru Darie).