Moda a fost un teritoriu prea puțin explorat în producțiile TV, în ciuda detaliilor captivante, a strălucirii și a luxului. Grandiosul spectru al designerilor care au marcat secolul XX a deschis o lume fermecătoare. Disney+ lansează miniseria de 6 episoade “Becoming Karl Lagerfeld”, producție originală Disney+ Franța, care se anunță a fi una dintre cele mai atrăgătoare povești care trece de lumea modei de la o dragoste toxică la rivalitatea electrică din două figuri emblematice: Karl Lagerfeld și Yves Saint Laurent. O producție ambițioasă care a adunat o echipă de top pentru a aduce pe micile ecrane povestea unui creator distant care nu a încetat niciodată să se reinventeze și a oferit constant o lecție despre putere, marketing și despre cum să rămâi actual. Cine a fost Karl Lagerfeld înainte de a se transforma într-o emblemă rezumată la o pereche de ochelari de soare negri și o coadă de cal?
Like5.ro îți detaliază 5 elemente din culisele producției “Becoming Karl Lagerfeld”:
KAISER KARL
Una dintre sursele de inspirație pentru miniseria “Becoming Karl Lagerfeld” a fost cartea “Kaiser Karl”, scrisă de Raphaëlle Bacqué, jurnalistă Le Monde. O călătorie plină de peripeții în China a stârnit interesul lui Bacqué atunci când s-a intersectat cu un fermier ce purta un pin cu silueta lui Karl și a conștientizat importanța lui la nivel mondial. Pregătirea unui articol despre bărbații la putere i-a dezvăluit jurnalistei o figură complexă, neortodoxă, profund romantică, un militant al drepturilor homosexualilor. Aprofundarea personajului a scos la iveală un povestitor desăvârșit, o personalitate cameleonică: unora le spunea că e copil unic, deși avea o soră; altora le descria mama drept un “balaur teribil” deși cei care o cunoșteau, știau că e un părinte iubitor care își admira enorm fiul. A construit neîncetat o istorie fictivă a propriei vieți din dorința de a-și ascunde trecutul, ciudățeniile, sensibilitățile.
DECADA 1972-1982
“Becoming Karl Lagerfeld” se concentrează pe decada 1972 – 1982, ani care au marcat ascensiunea inițială spre faimă, rivalitatea lui Yves Saint Laurent și marea poveste de dragoste cu Jacques de Bascher. Fără a cădea în nota de thriller tipică anilor ’70 sau a maroului demodat, miniseria este viu colorată și foarte pop, în ton cu nebunia și creativitatea debordantă a lui Lagerfeld, perioada în care estetica și muzica treceau prin schimbări majore. Decada surprinsă în film a scos la iveală o adevărată comoară: Lagerfeld juca mereu rolul de vioara a doua și a fost pentru Yves Saint Laurent un fel de Salieri al lui Mozart. Miniseria explorează dragostea și competiția celor 4 figuri masculine, două cupluri puternice (Lagerfeld – de Bascher, Saint Laurent – Bergé), nevoia de recunoaștere, etica de muncă pe fundalul unei societăți ierarhice, dificultatea de a fi tu însuți fără teama de a fi judecat.
DANIEL BRÜHL, ALEGEREA FIREASCĂ
Încă din prima zi a procesului de scriere a scenariului, Daniel Brühl a fost alegerea firească pentru echipa creativă a miniseriei. Iar Brühl a fost suficient de îndrăzneț și încrezător în proiect: “Am început să vorbesc cu mine însumi în franceză cu accent german și să încerc să îi copiez limbajul corpului atunci când mă plimbam”, declară Brühl. Dar momentul revelator a fost atunci când a probat pantofii cu toc ai personajului și s-a gândit la “flamenco și la toreadori”, având poziția de matador înaintea fiecărei duble. Actorul german a avut onoarea de a-l întâlni o singură dată pe celebrul designer, la o ședință foto pentru o revistă. Daniel Brühl a fost impresionat de scurta întâlnire cu Lagerfeld și își amintește nervozitatea în fața “ochilor inteligenți” ai creatorului de modă din spatele obiectivului.
COSTUMELE ȘI FIGURAȚIA
5 luni de filmare, 2200 de figuranți, 3000 de costume create sau închiriate, dintre care 160 de piese originale create pentru Karl Lagerfeld (40), Jacques de Bascher (40), prezentarea Chloé (15), prezentarea Yves Saint Laurent (10). Echipa de costume coordonată de Pascaline Chavanne a realizat o documentare minuțioasă pentru a identifica sursele de inspirație ale designerului. Rezultatul este unul impresionant: creionează viața pariziană a anilor ’70, atmosfera din Saint-Germain-des-Prés, eleganța, rafinamentul sau aroganța personajelor. O muncă în sine a fost și pentru alegerea figurației deloc întâmplătoare, clienții obișnuiți de la Café de Flore, posesorii de Saint Laurent sau Lagerfeld, petrecăreții din Club Le Sept.
SCENOGRAFIA
“Becoming Karl Lagerfeld” a fost prima experiență în zona serialului TV pentru scenograful Jean Rabasse: “m-am simțit mai degrabă ca și cum aș fi lucrat la un blockbuster decât la un serial”. Au fost recreate aproape 50 de decoruri de apartamente, locuri de petrecere emblematice sau case de modă. S-a urmărit o distincție între spațiile personale ale celor 3 personaje: Lagerfeld, de Bascher, Saint Laurent. Au fost împrumutate detalii din vopseaua, culoarea și stilul Saint Laurent și reproduse în casa lui Lagerfeld, obsedat ca locuința să fie vopsită în alb. Costurile ridicate au făcut imposibil accesul la piesele emblematice din locuința lui Saint Laurent. Tavanul fluorescent din Club Le Sept este un element preluat din realitate, intensificat cu ajutorul unor oglinzi, iar efectul este atât de sugestiv încât a devenit fundalul posterului oficial.