Mercedes-Benz și Moncler continuă colaborarea pentru cea mai recentă campanie de brand “Past Forward. Where the Future is Driven by the Past” menită să redefinească experiența trecutului. Colaborarea lor este o fuziune la nivel de artă, tehnologie – prin intermediul unei ediții limitate G-Class și modă – printr-o colecție capsulă. Campania Mercedes-Benz x Moncler concepută de vizionarul NIGO, designer de modă și producător muzical, propune reinterpretarea moștenirii culturale și creative a celui mai influent deceniu, anii ’90, pornind de la energia muzicii electronice și vibrația scenei hip-hop.
Detaliile au fost dezvăluite în cadrul spectaculosului show “The City of Genius” derulat la Shanghai. Încă din 2018, evenimentul este prilej de prezentare a colaborărilor Moncler cu celebrități și creatori de modă, muzică și artă într-un cadru inedit. Lineup-ul 2024 a inclus expoziții speciale Rick Owens și Jil Sanders, precum și colecțiile realizate împreună cu A$AP Rocky și Willow Smith, Edward Enninful (OBE), FRGMT de Hiroshi Fujiwara, Gilga Farm de Donald Glover, LuLu Li și Palm Angels.
CREAȚIA “PROJECT G-CLASS PAST II FUTURE”
NIGO a acceptat provocarea Mercedes-Benz x Moncler pentru o nouă lucrare de artă, “Project G-Class Past II Future”, bazată pe un model G-Class din anii ’90 complet restaurat. De la reconfigurarea elementelor de design interior și exterior, lucrarea de artă reînvie în spiritul peisajului cultural actual. Estetica matlasată emblematică a gecilor Moncler se îmbină perfect cu aerul robust al modelului G-Class. Lucrarea de dimensiuni impresionante (4,5 metri lungime, 1,9 metri lățime, 2 metri înălțime) e realizată într-o paletă de culori minimalistă, contemporană de verde măsliniu și gri, completată de accente negre și aurii. Detaliile caracteristice G-Class – roata de rezervă, jantele în tonul anilor ’90 sau canistra de combustil au fost și ele reconfigurate, precum și tapițeria în carouri. Pentru această lucrare, a fost proiectat un sistem audio integrat perfect în concept, cu boom box-uri și difuzoare demontabile. Accentele de portocaliu și auriu sunt semnătura colaborării Mercedes-Benz, Moncler și NIGO.
EDIȚIA LIMITATĂ MERCEDES-BENZ G-CLASS PAST II FUTURE
Pentru a marca aniversarea de 45 de ani a modelului G-Class și pornind de la lucrarea lui NIGO, Mercedes-Benz a proiectat o ediție limitată G-Class Past II Future de 20 de unități. Simbol atemporal al brandului perfect adaptat la stilul contemporan, G-Class Past II Future va fi lansat în aprilie 2025. Ediția limitată păstrează detaliile lucrării lui NIGO, iar elementele distinctive sunt inscripția “Past II Future” și numărul de serie “1 din 20” pe consola centrală.
COLECȚIA CAPSULĂ UNISEX
Din aprilie 2025 va fi disponibilă și colecția capsulă unisex Mercedes-Benz x Moncler by NIGO. Inspirată din anii ’90 cu elemente de stil urban contemporan, colecția include jachete bomber, hanorace, cămăși în carouri și pantaloni scurți stil bermude, geci de puf și geci utilitare cu aspect vintage. Accentele portocalii distinctive ale colaborării completează paleta clasică de culori în care predomină albastru, negru, verde și alb. Colecția include și elemente speciale de imprimeuri combinate cu fotografii de arhivă. Spiritul anilor ’90 e prezent în denimul brut folosit la jachete și pantaloni, precum și în carourile cămășilor. Piesa de rezistență a colecției este jacheta satinată care include logo-urile Mercedes-Benz și Moncler.
NIGO – FONDATORUL MODEI STREETWEAR
Tomoaki Nagao, cunoscut sub numele de NIGO, creează obiecte de design vestimentar din 1993. Fondatorul legendarului brand A Bathing Ape (BAPE), NIGO este recunoscut drept unul dintre fondatorii modei streetwear. Estetica sa combină elementele culturii japoneze cu cele orientale. Ancorat în industria modei japoneze dar și în zona hip-hop, NIGO și-a valorificat conexiunile din industria muzicală pentru a crește vizibilitatea BAPE. Nume precum Pharrell Williams, Kanye West sau Biggie au contribuit considerabil la creșterea brandului. Evoluția de la un brand exclusivist la fenomenul global au dus la retragerea lui NIGO din BAPE. În prezent, NIGO este directorul creativ al brandului HUMAN MADE, director artistic Maison Kenzo, implicat în numeroase proiecte muzicale și artistice, de la fotografie până la ceramică tradițională japoneză.
CONCEPTUL “PAST FORWARD”
Campania de brand Mercedes-Benz x Moncler punctează legătura dintre trecut și viitor prin intermediul unor vizualuri puternice concepute de NIGO, semnate de fotograful Thibaut Grevet. Pornind de la un cosmos imaginar, urbanul cu suprafețe metalice devine scena colecției de streetwear creată de Mercedes-Benz, Moncler și NIGO. Trecutul este o puternică sursă de inspirație, transpus în zilele noastre pe fundalul metropolitan.