Când spui “Friends” ești cuprins inevitabil de o avalanșă de nostalgie, amintiri și replici memorabile! “Friends” a apărut ca urmare a apelului lansat de către NBC în 1993 de a produce seriale care să atragă publicul tânăr, ținta agențiilor de publicitate în acel moment. Cei 6 prieteni din “Friends” aduceau în prim-plan povești comune care nu erau spuse la acea vreme – primele experiențe la locul de muncă sau primele relații serioase. Actorii David Schwimmer, Jennifer Aniston, Matt Leblanc, Courteney Cox, Lisa Kudrow și Matthew Perry s-au afirmat prin rolurile lor emblematice cu care publicul rezona din plin. S-a scris istorie timp de 10 sezoane, iar spiritul “Friends” continuă să anime fanii din întreaga lume prin intermediul unei expoziții interactive. Lansată ca un pop-up la aniversarea a 25 de ani din 2019, The Friends Experience din New York s-a transformat într-un fenomen în sine care a făcut înconjurul lumii. Fanii serialului au parte de o experiență autentică în apartamentele celor 6 prieteni reconstituite până la cele mai fine detalii: de la celebra canapea portocalie și fotoliile relaxante ale lui Joey și Chadler până la gustările și băuturile servite la Central Perk. Cu cele 18 camere instagramabile, The Friends Experience e inclus în topurile celor mai atractive destinații din întreaga lume. Cu ocazia aniversării a 30 de ani de la premiera primului episod, la Londra s-a inaugurat cea de-a 7-a locație The Friends Experience.
Max pregătește și un game show inedit inspirat din serial, “Fast Friends”, a cărui producție debutează în luna octombrie și se derulează în decorurile The Friends Experience: The One in New York City. De la jocuri trivia la puzzle-uri și provocări, echipele concurează pentru titlul de Ultimate Friends Fan!
Disponibil integral pe Max, “Friends” continuă să atragă fani de toate vârstele: de la cei care au crescut cu ei până la generațiile tinere care îl descoperă pe streaming. Like5 ți-a pregătit 5 repere care definesc spiritul celebrului serial:
INVITAȚI SPECIALI
În ciuda atitudinii rezervate legată de pilotul serialului, “Friends” s-a bucurat de un succes incredibil și pe lângă distribuția consacrată, nume mari de la Hollywood s-au alăturat serialului pentru o scurtă scenă sau un întreg episod. “Friends” a adus nume precum George Clooney și Noah Wyle (sezonul 1), carismaticii doctori din “ER”, într-o dublă întâlnire cu Monica și Rachel. Helen Hunt, Brooke Shields, Julia Roberts (s-a etalat în toată splendoarea și aura ei de femeie fatală într-o întâlnire eșuată cu Chandler), Brad Bitt, Bruce Willis, Charlie Sheen sau Jean-Claude Van Damme. Christina Applegate e cea care a furat inimile tuturor în rolul lui Amy, sora lui Rachel, interpretare care i-a adus singurul premiu Emmy din cariera actriței.
POP CULTURE
În plină decadă a transformării modei, ‘Friends” devenea un reper al culturii pop prin coafurile personajelor și ținutele lor, prin tunsori ondulate și bretoane, rochii cu șliț, blazere, pulovere cu guler înalt sau denim. Dar dincolo de tendițele modei, “Friends” a creat un cult al cafenelor ca loc de întâlnire. Pe parcursul celor 236 de episoade, se consumă un total de 1154 de cești de cafea, Phoebe e în top cu 227 de cafele, fanii explicând astfel atitudinea ei agitată.
REPLICI ȘI MEME-URI
Replicile personajelor au intrat în vocabularul uzual și s-au viralizat în meme-uri. “We are on a break”, “How you doin’?” sau “I got off the plane” sunt doar câteva dintre cele mai succinte și la obiect. Nu a existat episod fără o replică memorabilă din partea fiecărui personaj. Cu siguranță atitudinea lui Rachel pune la punct orice bărbat cu “No uterus, no opinion”. Personajele din “Friends” sunt adorabile grație sarcasmului și ușurinței de a se lua peste picior sau de a trece pentru situații delicate. “Hi, I’m Chandler. I make jokes when I’m uncomfortable”. “Friends” a popularizat una dintre expresiile care au luat amploare în anii 2000: “Friend Zone” e replica lui Joey din primul sezon atunci când se referă la Rachel.
PE PRIMELE LOCURI ÎN TOPURI
Fie că vorbim de topurile fanilor sau de audiențe, “Friends” s-a impus de fiecare dată pe primele poziții și e preferatul iubitorilor de comedii. Finalul sezonului 10 din 2004 a impus un record în materie de publicitate: prețul pentru 30 de secunde a ajuns la 2 milioane de dolari, depășind astfel prețul plătit pentru spațiul publicitar în timpul ultimului episod din “Seinfeld” (1,7 milioane).
Cel mai vizionat episod “Friends” din istoria serialului a fost episodul “The One After the Super Bowl” care a avut premiera imediat după meci și care, în ciuda titlului, nu avea nicio legătură cu Super Bowl. Audiența înregistrată a fost de 52,9 milioane telespectatori și continuă să fie cel mai vizionat episod care a urmat celebrului eveniment. Finalul “Friends” din 2004 este în top 5 al celor mai vizionate episoade care au încheiat serialele în glorie: cu 52,5 milioane de telespectatori, în vreme ce “M*A*S*H*” este liderul categoriei cu 106 milioane.
CE MAI TREBUIE SĂ ȘTII
Titlurile de lucru ale serialului au variat de la “Insomnia Café”, “Friends Like Us” sau “Six of One” până să fie definitivat în “Friends”.
Rolurile lui Phoebe și Chandler au fost scrise inițial drept roluri secundare, iar “Friends” se concentra doar pe 4 personaje.
David Schwimmer nu a trebuit să dea audiție pentru rolul lui Ross, ci a fost invitat direct să joace. Marta Kauffman îl văzuse la o altă probă și pur și simplu i-a rămas întipărit în minte.
Justin Timberlake și-a dorit foarte mult o apariție în serial, însă creatorii nu au identificat un rol pentru el.
Courtney Cox este singura din gașca “Friends” care nu a primit nicio nominalizare la Premiile Emmy de-a lungul celor 10 sezoane.