FeaturesDate și imagini inedite din spectaculosul «Napoleon» al lui Ridley Scott

Date și imagini inedite din spectaculosul «Napoleon» al lui Ridley Scott

Lungmetrajul rulează în cinematografe, înainte de a fi disponibil la nivel mondial pe Apple TV+.

”Napoleon”, film epic de acțiune, este regizat de Ridley Scott, cunoscut pentru ”Thelma and Louise”, ”Gladiator” și ”Black Hawk Down”, și prezintă în detaliu ascensiunea plină de aventuri a emblematicului Napoleon Bonaparte, interpretat de Joaquin Phoenix.

SINOPSIS ȘI DISTRIBUȚIE

Filmul surprinde călătoria lui Bonaparte spre putere prin prisma relației sale volatile și captivante cu singura sa iubire adevărată, Josephine, prezentând tacticile sale militare și politice vizionare pe fondul unora dintre cele mai dinamice secvențe practice de luptă filmate vreodată.
Lui Joaquin Phoenix i se alătură Vanessa Kirby, Tahar Rahim, Rupert Everett, Ludivine Sagnier și Ben Miles.

O VIAȚĂ FASCINANTĂ

Unul dintre cei mai mari lideri militari din toate timpurile, viața lui Napoleon Bonaparte a stârnit atât critici, cât și admirație din partea cercetătorilor, a politicienilor și a propriilor supuși. Atât ascensiunea sa la putere, cât și campaniile sale militare dure și strategice sunt notorii și au influențat generațiile care i-au urmat, de la Winston Churchill la Friedrich Nietzsche.

Necruțător în război, tiran în țara sa, dar și un eliberator care a demonstrat că talentul de lider poate proveni din orice clasă socială, succesul lui Napoleon pe câmpul de luptă a intrat în legendă. Dar în afara câmpului de luptă, obsesia lui pentru Josephine – iubita, soția și împărăteasa sa – avea să-i definească viața la fel de mult ca orice bătălie.

ÎMPĂRATUL ȘI ÎMPĂRĂTEASA

Joaquin Phoenix recunoaște că nu știa prea multe despre Napoleon înainte de a se alătura proiectului și că a fost surprins de unele fațete ale personajului pe care le-a descoperit. “Mi s-a părut o persoană mult mai complexă decât mi-am imaginat inițial, în special dinamica dintre el și Josephine. L-am găsit misterios, iar acest mister este ceva ce este întotdeauna interesant de explorat”.

Ridley Scott colaborează acum prima dată cu Phoenix de la ”Gladiator” (2000).
“Este singurul actor cu care vorbim săptămâni întregi înainte, discutând și certându-ne într-un birou despre aspecte ale personajului. La final, suntem pe aceeași lungime de undă. El este bun pentru mine, pentru că mă menține cinstit, iar eu sunt bun pentru el, pentru că îl țin în frâu. Din punct de vedere fizic, este perfect pentru rol – unele trăsături ale feței sale sunt izbitor de asemănătoare cu cele ale lui Napoleon”.

NOILE HAINE ALE ÎMPĂRATULUI

După ce a lucrat cu Ridley Scott de mai multe ori, inclusiv la ”Gladiator”, designerul de costume Janty Yates știa ce va presupune proiectul. “Să lucrezi pentru Ridley este întotdeauna o sarcină importantă. Întotdeauna trebuie să dai tot ce ai mai bun și apoi mult mai mult. Întotdeauna apreciez provocarea și încerc să mă ridic la înălțimea ei ori de câte ori pot”.

Ca parte a cercetării, Yates a ajuns în Franța pentru a explora mai multe despre personaje. “Am plecat la Musee de L’Emperi, la Musee de L’Homme și la Malmaison, care este locul unde Josephine s-a retras și și-a petrecut ultimii ani. De asemenea, am fost la Fontainebleu, care este pur și simplu îmbibat de iconografie napoleoniană”. Toate aceste cercetări au ajutat-o să o plaseze pe Josephine în diferitele linii temporale din poveste și să descrie traiectoria relației sale cu Napoleon. Desigur, la o producție de asemenea amploare, a avut mai mulți consultanți, inclusiv experți în vestimentație militară.

MUZICA LUI NAPOLEON

Pentru coloana sonoră a filmului, Scott a apelat la compozitorul britanic Martin Phipps, aceasta fiind prima lor colaborare. Întrucât s-au întâlnit înainte de filmări, Scott i-a transmis lui Phipps impresiile sale despre filmul pe care urma să îl realizeze.

“Dacă te gândești la un film tipic al lui Ridley Scott, de obicei există o mulțime de partituri – multă muzică de acțiune, multă muzică romantică, multă coloană sonoră care își face treaba în mod tradițional. Dar Ridley a vorbit despre faptul că este un fan deosebit al filmului «Barry Lyndon» al lui Kubrick”, spune Phipps, menționând că lungmetrajul e unul bazat pe multe dintre cercetările pe care Kubrick le-a făcut pentru filmul Napoleon pe care nu l-a realizat vreodată. “Din punct de vedere al tonurilor, acela a fost un adevărat ghid pentru el.

«Barry Lyndon» nu a avut de fapt o partitură – niciun fel de muzică compusă – doar piese din epocă pe care Kubrick le-a selectat cu grijă și uneori le-a editat. Așa că am adus această abordare la partitura filmului Napoleon: destul de multe dintre piesele pe care le-am compus erau aproape ca și cum ar putea fi piese de atunci sau aveau o aromă a acelei perioade și nu erau partituri tradiționale. A fost un pas înapoi, o șansă de a fi mai precis cu privire la unde vom folosi muzica, unde nu și ce face muzica”.

Articole similare