În urmă cu 10 ani, artistul Kasing Lung a creat un personaj asemănător unui spiriduș pentru seria sa de ilustrații inspirată din folclorul nordic “The Monsters”. 4 ani mai târziu, asocierea din 2019 cu Pop Mart, compania chineză de jucării, a marcat începutul unui povești desprinse din filme. Cum s-a ajuns de la figurine vândute în blind boxes și lucky charm-uri până la colecții care au generat cozi interminabile și epuizarea rapidă a stocurilor? Cu urechi ascuțite, dinți fioroși și o expresie răutăcioasă, Labubu e personajul blând prin care adulții zilelor noastre își găsesc liniștea și refugiul în bucuria lucrurilor care îi conectează cu anii copilăriei. E perioada Kidadulting iar Labubu e una dintre figurile centrale ale fenomenului. Like5 îți prezintă elementele cheie ale fascinației pentru Labubu.
WHO MADE LABUBU FAMOUS?
Lansarea din 2019 și vânzarea lui în blind boxes care sporea misterul din jurul păpușii a atras numeroși fani pe piața din China. Adevăratul succes s-a instalat în 2022 prin lansarea colecțiilor tematice, iar în 2024 mania a fost accelerată în Asia de artista K-pop Lisa de la Blackpink care s-a afișat cu Labubu. Fanii din Thailanda zburau până în China pentru achiziționarea jucăriei, iar stocurile se epuizau instant. Labubu a cucerit America la începutul anului când Rihanna și-a făcut apariția cu geanta accesorizată. Au urmat Kim Kardashian cu prezentarea colecției de 10 păpuși și David Beckham cu un Labubu primit de la fiica sa.
SENZAȚIA MOMENTULUI – RECORD DE VÂNZĂRI
Dacă în Statele Unite prețul de raft pentru un Labubu este de 27,99 USD, cererea ridicată generează prețuri de pănă la 5 ori mai mari pentru produsele revândute pe platformele online. Veniturile generate au depășit recordul de vânzări la categoria jucăriilor artistice, vânzările s-au dublat în 2024 față de anul precedent, iar Pop Mart înregistrează în prezent o creștere de 7 ori mai mare față de 2019.
LABUBU LA LUVRU
Personajul cu cei 9 dinți fioroși a stat la baza celor mai inedite colaborări. De la Coca-Cola – colecția aventurilor la schi – și One Piece – 13 figurine reimaginate în stil manga, Labubu a fost vândut în cele mai selecte locații. Labubu’s Artistic Quest a fost disponibil doar în magazinul de la Luvru, iar colecția creată exclusiv pentru magazinul de jucării Hamleys doar la Londra.
La mijlocul lunii iunie, a avut loc prima licitație dedicată jucăriilor Labubu. Un exemplar de 130 cm înălțime de culoarea verde mentă a fost vândut în China pentru 170.000 dolari. Peste 1000 de persoane au licitatat pentru obiectul unicat.
MODELELE LABUBU
Creșterea interesului pentru Labubu aduce de la sine extinderea gamei de produse: the blind boxes ascund 6 modele disponibile și o șansă la varianta secretă, de colecție. Fiecare cumpărător dornic să ajungă la figurina unicat ar trebui să cheltuiască cel puțin 2000 de dolari…sau mai puțin în funcție de noroc 🙂
LABUBU FASHION
A fost o chestiune de timp până când Labubu a intrat în lumea modei și nu doar ca accesoriu sau activări la Fashion Week-urile din întreaga lume, ci ca o colecție de sine stătătoare. Louis Vuitton anunță seria de păpuși “Vivienne Fashionista” și lucky charm-urile “Louis Bear”. Este cel mai hot și dorit accesoriu pentru gențile și curelele de lux. Au apărut inclusiv outfituri pentru Labubu, influencerii le achiziționează pentru personalizarea lor. Isteria generată nu a putut amâna prea mult lansarea variantei contrafăcută vândută sub numele “Lafufus”.