Going outPreferințele culturale ale românilor

Preferințele culturale ale românilor

Cinema, teatru sau concerte? Un recent studiu de piață realizat în sudul și vestul țării, cele mai active zone, dezvăluie topul preferințelor de petrecere a timpului liber, bugetul alocat precum și selecția făcută pentru evitarea eventualelor neplăceri.

Liderul pe piața europeană în zona de ticketing și live entertainment, Eventim dezvăluie rezultatele unei cercetări legate de preferințele culturale ale românilor. Platforma cu 18 ani de experiență în accesul la cele mai căutate evenimente din România scoate la iveală motivele pentru care 11% dintre români nu participă niciodată la evenimente culturale, precum și alegerile făcute când vine vorba de timpul liber și modalitatea achizițiilor făcute. 

TOPUL PREFERINȚELOR

Sala de cinema este în topul preferințelor când vine vorba de entertainment în oraș pentru mai mult de jumătate (56%) din eșantionul chestionat. Pe locul 2 sunt concertele alese de 44%, în timp ce teatrul, festivalurile de muzică sau alte tipuri de evenimente de entertainment sunt vizate în proporție de 37%. Cei care își propun să iasă cel puțin o dată pe lună reprezintă 31% dintre participanții la studiu. Interesul publicului a generat în fond creșterea ofertei evenimentelor de gen: de la artiști, spectacole invitate sau sportivi renumiți.

TIMPUL, PRINCIPALA PROBLEMĂ

Pentru 54% dintre respondenți timpul este principalul obstacol când vine vorba de organizarea vieții sociale în afara casei și a job-ului. Motivele ar putea varia când vine vorba de renunțarea la activitățile culturale și relaxante, însă pe locul 2, într-un procent considerabil de 48% se invocă prețul ridicat al biletelor la astfel de evenimente. Nemulțumirile românilor sunt legate și de organizarea evenimentelor: 5 din 10 persoane sunt deranjate de cozile mari de la intrare, bar sau toatele. 

BUGETUL ALOCAT

Când vine vorba de prețul pe care și-l permit românii când vine vorba de achiziționarea biletelor la evenimente, acesta se încadrează între 51 și 100 lei. Persoanele peste 55 de ani exclud dedicarea unui buget mai mare de 300 lei pentru astfel de activități. 58% dintre români se ghidează după preț atunci când selectează evenimentele la care să participe. 

MUZICA POP E ÎN TOP

Pentru că fiecare detaliu contează, alegerile românilor sunt influențate atât de artiștii care concertează precum și de locațiile de desfășurare ale evenimentelor. Muzica pop este în topul genurilor muzicale, în timp ce 28% dintre români sunt atrași de cea clasică, iar 25% de rock. 

ACHIZIȚIILE ONLINE

Când vine vorba de achiziții, românii se îndreaptă spre site-urile dedicate de ticketing, cele mai populare sunt cele care inspiră încredere. 17% dintre participanții la studiu s-au confruntat de-a lungul timpului cu o serie de neplăceri provocate de cumpărarea unor bilete false de pe site-uri neoficiale sau de la persoane fizice. Siguranța achizițiilor online este esențială pentru a evita orice situații neplăcute. 

Articole similare