Ieși din rutină și dă-ți un boost de tinerețe la una din reprezentațiile teatrului de pe strada Alexandru Odobescu 4. Ți-am făcut o selecție de spectacole pentru public tânăr care te vor cuceri instant și care te vor purta prin povești cu care sigur vei vibra.
MICUL PRINȚ (regia Bobi Pricop)
În versiunea propusă de regizorul Bobi Pricop la Teatrul Gong Sibiu, călătoria prin galaxie a micului prinț devine o spectaculoasă experiență senzorială și o întâlnire plină de tandrețe cu bucuria, curiozitatea, nerăbdarea, râsul limpede și “de ce”-urile unei minți scânteietoare pentru care întreg universul e teren de joacă și de mirare nesfârșită.
Ignorând zgomotul lumii, minunându-se de tot ce li se pare important regilor, lampagiilor, geografilor, astronomilor, oamenilor de afaceri și tuturor vanitoșilor din sistemul nostru solar, copilul călăuzit de stele, care-și caută drumul cu inima, se împrietenește cu vulpile și vorbește cu șerpii, visează să revină pe asteroidul B612. Acolo îl așteaptă tot ce contează cu adevărat: o floare fragilă, vulcani care trebuie curățați și niște baobabi care trebuie smulși, înainte să sufoce planeta.
WANDA (regia Radu Apostol)
Genul acela de spectacol la care vei vrea să îți chemi toți prietenii a doua și a treia oară. O familie monoparentală de emigranți polonezi se stabilește în Chicago, în anii crizei economice premergătoare celui de-al Doilea Război Mondial. Doi copii, Wanda și Olek, frate și soră, se confruntă cu problemele adaptării într-un spațiu nou, într-o cultură nouă și încearcă să-și reinventeze sentimentul de „acasă”.
Wanda are încredere în vorbele lăsate-n mintea ei ca moştenire: „desenează Wanda şi lumea întreagă va încăpea în dulapul tău” până într-o zi când, obosită şi speriată de glumele proaste, răutăţile şi agresivităţile colegilor săi, cu singura rochie ruptă de aceştia, îi cere tatălui să îi înţeleagă pe ea şi pe Olek şi să se întoarcă în ţara lor. Un spectacol despre discriminare, hărțuire, stigmatul sărăciei și xenofobie văzute prin ochii unor copii de școală gimnazială.
REGULILE JOCULUI (regia Yann Verburgh)
Într-o lume măcinată de război, acest spectacol e un must-see în noul sezon teatral românesc. Aşa cum Soarele şi Luna există în acelaşi timp, aşa şi Statele-Războaielor şi Statele-Păcii par să existe dintotdeauna în lumea noastră, dinainte de toate timpurile. Nama şi Oldo, doi copii, victime şi totodată supravieţuitori ai ultimului dintre ultimele războaie, se întâlnesc pe ruinele unui oraş, îşi spun poveştile de viaţă şi, din joacă, încep un plan de schimbare a regulilor jocului unei societăţi cu prea puţină magie și echitate pentru un copil.
O şcoală deschisă tuturor, piscină gigantică cu tobogane, mese gratuite servite în restaurante, grădini cu legume pe acoperişuri, căsuţe pentru păsări, uzină de aer pur, muzică, cântece şi dansuri pentru toată lumea. Însă jocul de imaginaţie nu durează foarte mult, iar peste visele celor doi copii intervin 5000 de zile şi distanţa. Nama pleacă în Statele-Păcii, în timp ce Oldo rămâne în ţara lui. În acest timp vieţile celor doi se vor schimba, dar nu şi dorinţa comună din inimile lor: o lume fără războaie.
ALICE (regia Eugen Jebeleanu)
Ia-ți părinții și hai la teatru să discutați despre voi. Alice este o fetiţă ca toate fetiţele. Merge la şcoală, ia lecţii de dans, muzică, engleză şi înot. Mama o îmbracă cu haine frumoase, o duce în vacanţe în străinătate şi o încurajează când are lucrări şi concursuri. Mama nu o întreabă însă niciodată ce vrea ea, de fapt.
Ce materii preferă, ce haine îi plac, cu cine vrea să se joace, la ce visează sau dacă are suficient timp pentru ea. „Alice” este povestea maturizării unui copil în lumea contemporană, o lume care îşi impune regulile: are standarde de frumuseţe, stereotipii de gen, este comercială (vizează profitul), se bazează pe imagine (aparenţe), nu pe conţinut şi este consumatoare de timp. Alice a noastră înţelege însă că tiparele pe care lumea le impune nu sunt corecte şi că propria ei personalitate şi propriile ei dorinţe sunt cele care contează cu adevărat.
DOVESTEȘTE. O POVESTE VIRALĂ (regia Eugen Jebeleanu)
Tu cât de des folosești social media și cum îți selectezi informația? Célia și Théo, doi tineri adolescenți dintr-o școală din provincie, se îmbolnăvesc în aceeași perioadă în care epidemia Zika izbucnește în Brazilia. Sunt izolați în camerele lor din cămin. Ei nu suferă de altceva decât de niște neplăceri gastrointestinale sezoniere, care le „aduce iarna prin burtă”.
Dar aceste neplăceri, combinate cu lipsa de ocupație, sunt motive suficiente pentru cei doi tineri ca să născocească o adevărată teorie a complotului. Astfel, din Google pe YouTube, de pe Insta pe TikTok, o adevărată conspirație se naște, iar noua lor profesoară, Doamna Albanne, o femeie tristă, palidă, cu niște „cearcăne verzi” neverosimile, le-ar fi transmis un virus cu complicitatea noului laborator care tocmai s-a instalat în zonă. Și care „a plantat” virusul în „dulapul cel mare” din laboratorul de biologie.