LifestyleTopul destinațiilor de 1 Mai 

Topul destinațiilor de 1 Mai 

Destinații consacrate dar și locuri noi din ce în ce mai populare se numără printre opțiunile de călătorie ale românilor în minivacanța de 1 mai, conform celui mai recent studiu Kiwi.com.

1 Mai e reperul celei mai așteptate vacanțe din an, prilej de weekend prelungit și escapade în destinații estivale sau în metropole efervescente. Cel mai recent studiu al companiei de travel-tech Kiwi.com dezvăluie cele mai neașteptate preferințe ale românilor la capitolul timp liber, mai ales noi tendințe de călătorii. Dacă în 2024, minivacanța de 1 Mai se extindea până la aproape 8 zile, anul acesta durata medie a plecărilor este de 6,5 zile. Scurtele evadări devin energy boosters, indiferent de stilul de viață al turiștilor. 

DESTINAȚIILE FAVORITE VS. NOI ESCAPADE

Când vine vorba de escapade , Milano și Paris rămân în continuare în topul preferințelor, în proporție de 73%, respectiv 67%. Roma, Londra și Chișinău sunt și ele cele mai căutate destinații. Dar pe lângă favoritele turiștilor se remarcă o serie de new entries precum Dublin, cu o creștere spectaculoasă de 318%, Málaga, în proporție de 129%, Salonic, cu 79% și Napoli cu 35%. Capitala Germaniei e destinația perfectă pentru finalul sezonului de primăvară, în vreme ce Copenhaga începe să fie descoperită și ea, remarcată în preferințe.

SURPRIZE ÎN MOTORUL DE CĂUTARE

Cea mai căutată perioadă de călătorie debutează pe 29 aprilie, semn al unui weekend prelungit petrecut cum se cuvine. Anul acesta, surprizele din motorul de căutare sunt Filipine, în trending de 400% și Irlanda, în proporție de 327%. Danemarca rămâne în acest top 3 cu 90%. Următoarele destinații sunt cele clasice: Grecia 73% și Franța cu 58%. 

PROMOȚIILE DIN 2025

Scăderea prețurilor biletelor de avion față de anul trecut a fost un motiv solid pentru mai multe achiziții în perioada minivacanței de 1 Mai. Zborurile din Ziua Muncii au costat în medie 150,65 Euro, în timp ce zborurile scurte doar 121,73 Euro, iar cele medii 157,26 Euro. Doar zborurile pe o perioadă mai lungă au fost cele mai scumpe, la un preț mediu de 442,43 Euro. 

ENERGY BOOSTER

Când vine vorba de programat plecările, românii se organizează cu aproximativ 53 de zile în avans. 55% au ales minivacanțele scurte de până la 3 zile, în timp ce 28% au ales escapadele mai lungi de 4-6 zile. După vacanța de Paște, doar 11% dintre turiști au ales plecările pentru o perioadă medie de 7-10 zile. 

PROFILUL CĂLĂTORULUI

Destinația contează, însă compania este esențială pentru orice plecare. 49% dintre români preferă în continuare călătoriile solo, în timp ce 30%  aleg vacanțele în cuplu, iar 13% se bucură de escapade în familie. Totuși, spre deosebire de anul trecut, plecările în cuplu, familie sau grup înregistrează o ușoară creștere. 8% dintre pasageri sunt cei care aleg grupul de cunoscuți și prieteni. 

Photo CreditConan PR

Articole similare