EntertainmentBine ai venit în familia Mastroianni! 

Bine ai venit în familia Mastroianni! 

Povestea unei femei pe nume Chiara, fiica lui Marcelo Mastroianni și a lui Catherine Deneuve, care decide să trăiască ca tatăl ei timp de o vară, “Marcello Mio”, un portret amuzant și duios despre familie și actorie, are premiera în cinematografe pe 24 ianuarie.

Prezentat în premieră mondială în competiția oficială de la Cannes 2024, “Marcello Mio”, lungmetrajul semnat de Christophe Honoré, propune una dintre cele mai ingenioase abordări asupra actoriei și moștenirii familiale. Analiză spumoasă a conceptului de familie, “Marcello Mio” e povestea Chiarei, actrița cu părinți celebri (Marcello Mastroianni și Catherine Deneuve) care decide să își imite tatăl timp de o vară. Se îmbracă ca el, vorbește ca el, respiră ca el. Impactul imitării lui e atât de puternic încât oamenii din jurul ei încep să o creadă și să îi spună pe nume: “Marcello”. Chiara Mastroianni prinde viață într-o comedie delicioasă, iar Christophe Honoré se joacă cu actorii prin replici, pentru a construi și imagina o poveste despre o familie și amintirile ei. “Marcello Mio” e o reconstrucție emoționantă a filmelor în care au jucat Catherine Deneuve, Marcello Mastroianni și Chiara. Comedia are premiera pe 24 ianuarie în cinematografele din România. 

PRIMA AMINTIRE CU MARCELLO MASTROIANNI

Christophe Honoré își amintește că primul film în care l-a remarcat pe Marcello Mastroianni a fost în cadrul unei retrospective Fellini. Format în spiritul criticii Cahiers du Cinéma, tânărul student era interesat mai mult de autorul Fellini, nicidecum de distribuție. Fără îndoială, imaginea lui Mastroianni, alter ego-ul regizorului, s-a dovedit irezistibilă. Abia la debutul în lungmetraj înțelegea Honoré adevărata forță a actorului, atunci când actrița Béatrice Dalle s-a lăsat condusă de el. Atunci a realizat că a face film vine de la sine cu dorința de a regiza actorii: “nu pot scrie în gol, fără a avea în minte actori și actrițe, gesture, fețe, voci, corpuri.” mărturisește Christophe Honoré. 

DISTRIBUȚIA, ÎN PROPRIUL ROL

Reconstrucția poveștii de familie aduce aproape o distribuție cu totul specială într-un context magic, într-o lume paralelă: Chiara Mastroianni, Catherine Deneuve, Melvil Poupaud, Benjamin Biolay, Nicole Garcia, Fabrice Luchini. Prietenia cu actrița Chiara l-a ajutat pe Honoré să construiască analogii, să recompună un puzzle emoționant și să scoată la iveală detalii intime ale familiei Deneuve-Mastroianni pentru a le îmbrăca apoi în costumele de scenă.

VIAȚA DE ACTOR

Comedia dulce-amăruie a lui Honoré pornește de la indicațiile primite de Chiara Mastroianni în timpul unei probe de casting: de a încerca să fie mai mult Mastroianni și mai puțin Deneuve. Sub presiunea ideii că “tot ce e bun într-un om, e moștenit”, Chiara se detașează de imaginea de fiică și își preia rolul Marcello în serios. Aventura ei te poartă în apartamentul în care a locuit celebra familie (redecorat extrem de prost pentru gustul lui Deneuve), pe străzile Romei, în cabina de machiaj și în reality show-ul în care televiziunea italiană excelează. Honoré punctează situații incomode și hilare, replici răutăcioase prin care actorul se detașează și își trăiește viața de zi cu zi, dincolo de platoul de filmare. 

ACCEPTAREA LUI MARCELLO 

Reacțiile celor din jur legate de jocul Chiarei sunt deliciul comediei lui Christophe Honoré: “se face un biografic despre Marcello?” întreabă unul dintre apropiați. “Ai înnebunit?” reacționează Deneuve. De la șoc și uimire până la acceptare e cale lungă pentru apropiați, dar e călătorie pe care regizorul o face de dragul Chiarei Mastroianni și ale amintirilor cu tatăl ei. “Marcello Mio” dă senzația unei ședințe de spiritism, cu elemente magice, la care participă toate versiunile Mastroianni. 

DRAGOSTEA PENTRU CINEMA 

“Marcello Mio” scoate la iveală dragostea lui Honoré pentru cinema, staruri, oameni transformați în legende și secvențe devenite cult. Cu un umor blând, imaginează secvențe felliniene de la Chiara într-o versiune modernă a Anitei Ekeberg într-o fântână oarecare, pentru a reveni cu Marcello în celebra Fontana di Trevi, explorează intersecțiile aglomerate ale Romei ca o replică “Roman Holiday”. E o joacă fără sfârșit a identităților. 

Photo CreditIndependența Film

Articole similare