EntertainmentDin dragoste pentru “Nouvelle Vague”

Din dragoste pentru “Nouvelle Vague”

Din 21 noiembrie, descoperă povestea nașterii Noului Val Francez în viziunea lui Richard Linklater.

Prezentat în Competiția Oficială de la Cannes, “Nouvelle Vague” este declarația de dragoste a lui Richard Linklater pentru spiritul revoluționar al fenomenului care a schimbat pentru totdeauna istoria cinema-ului. Linklater reimaginează culisele realizării “À bout de souffle”, titlul emblematic al Nouvelle Vague-ului, debutul lui Jean-Luc Godard în regie. Considerat pionierul cinematografiei moderne, Godard sfidează regulile și inventează altele noi, înconjurat de o echipă de actori și creatori aflați la început de drum. “Nouvelle Vague”-ul lui Richard Linklater te poartă pe străzile Parisului din anul 1959 într-o experiență transformatoare despre forța cinema-ului. Programul în cinema e disponibil aici.

ÎNTOARCEREA LA ÎNCEPUTURILE NOUVELLE VAGUE

Ce își propune Richard Linklater nu este refacerea “À bout de souffle”, ci o privire asupra lui, dintr-un alt unghi. Principalul vis al cineastului american a fost recrearea epocii, a oamenilor, a atmosferei: “să petrec timp cu oamenii din miscarea Nouvelle Vague” a mărturisit Linklater. Declarație de dragoste pentru cinema, titlul care a concurat pentru Palme d’Or nu s-a dorit un film de epocă, ci o trăire intensă a momentului. 

PORTRETUL UNEI GENERAȚII

Nouvelle Vague-ul a schimbat destine. La 20 de ani, Linklater se visa dramaturg, iar filmele erau doar o plăcere, nici măcar un vis. Libertatea, veselia și spiritul revoluționar al filmelor lui Godard i-au schimbat viața lui Linklater. Au deschis o lume nouă întruchipată perfect de criticul devenit regizor, cel care improvizează, are umor, e îndrăzneț și provocator.  “Nu știam nimic despre realizarea de filme, dar simțeam cât de cool și revoluționar era filmul” declară Linklater. 

ALEGEREA DISTRIBUȚIEI

Pentru a surprinde spiritul ludic al comunității obsedate de film, cei care trăiau și respirau cinema, pentru o “iluzie complete”, Richard Linklater a insistat să găsească actori necunoscuți care să semene cu omologii lor din viața reală. Castingul a durat 6 luni, iar rezultalele au fost pe măsura așteptărilor. Guillaume Marbeck a reușit să absoarbă mișcările, gesturile și privirea lui Jean-Luc Godard, în timp ce Adrien Rouyard a adus echilibrul perfect între blândețe și fermitate în vocea lui Truffaut, iar Antoine Besson a fost sclipitor în rolul lui Chabrol. Repetițiile pe platoul de filmare au fost decisive pentru Linklater: să se convingă de felul în care funcționa trio-ul fantastic. 

JEAN-PAUL BELMONDO ȘI JEAN SEBERG

Alegerea actorilor care readuceau pe ecran imaginea lui Jean-Paul Belmondo și a lui Jean Seberg a fost un alt pariu câștigat de Linklater. Aubry Dullin a fost rechemat la casting după o probă în care era paralizat de emoții. Zâmbetul natural l-a convins pe regizor. Marile emoții legate de Zoey Deutch au fost împărțite între accentul franțuzesc și look-ul actriței. Dacă respirația și pauzele au fost înțelese ca atare și lucrate, transformarea radicală de la brunetă la o blondă cu părul scurt au lăsat fără suflare echipa de producție. În doar 48 de ore, asemănarea cu Jean Seberg a fost uimitoare. 

DIALOGURI VERIFICATE ȘI COSTUME CHANEL

Pentru ca limbajul să rămână fidel epocii, legendele false să fie demascate, iar glumele să fie puse în context, Linklater a lucrat cu regizoarea Laetitia Masson, expert în opera lui Godard. 

Cât privește producția, în mod surprinzător, finanțarea “Nouvelle Vague” nu a mers foarte ușor. Colaborarea cu Chanel a fost una dintre cele mai neașteptate. Discuțiile pornite de la personajul lui Jean Seberg care purta Chanel în viața reală, s-au concretizat în finanțarea proiectului, dar și în crearea mai multor ținute pentru personajul interpretat de Zoey Deutch. 

Articole similare