FeaturesCulisele producției “Frankenstein”, noua senzație de pe streaming

Culisele producției “Frankenstein”, noua senzație de pe streaming

Din 7 noiembrie, intră în laboratorul lui Frankenstein, în universul horror-ului gotic creat de Guillermo del Toro, disponibil în exclusivitate pe Netflix.

“Frankenstein”, cel mai așteptat film al anului de pe streaming, producția epică de 120 milioane dolari, are premiera pe Netflix. Pregătit aproape 15 ani, adaptarea cinematografică a romanului lui Mary Shelley, “Frankenstein” închide un episod grandios al carierei lui del Toro. Obsedat de la 7 ani de povestea savantului genial și a creației sale monstruoase, Guillermo del Toro își transformă visul în realitate. După premiera mondială la Veneția, o expoziție dedicată la Londra, lansarea unei ediții speciale a cărții lui Shelley, o serie de evenimente la Hollywood în weekend-ul de Halloween (show-uri de drone deasupra Hollywood Forever Cemetery, Hotel Roosevelt și Capitol Records, fani îmbrăcați în costume inspirate din filmografia lui del Toro și ediții limitate de postere), povestea Prometeului modern abordează temele cunoscute ale cineastului. Cu o distribuție electrică (Oscar Isaac, Jacob Elordi, Mia Goth, Christoph Waltz), “Frankenstein” recreează o poveste despre relația tată-fiu care include propriile experiențe ale regizorului și reia ceea ce înseamnă să fii om într-o eră a inumanității și a conflictelor globale. “Emoția este noua rebeliune. Ne este frică să le arătăm, să le vedem. Singurele lucruri care ne vor salva sunt empatia și emoția” a mărturisit cineastul. 

Cel mai dorit și iubit proiect al lui Guillermo del Toro a fost o adevărată provocare pentru toate departamentele: de la scenografie, costume la imagine și machiaj. Like5 îți prezintă culisele celei mai sofisticate producții de epocă semnată de Guillermo del Toro. 

SCENOGRAFIA

Guillermo del Toro e genul de regizor care nu filmează doar o parte a decorului ci valorifică fiecare centimetru construit. A insistat să construiască decoruri complete pentru scenele de laborator și de pe navă pentru o atmosferă tactilă autentică. Colaboratoarea de la “Nightmare Alley” și “Guillermo del Toro’s Cabinet of Curiosities”, Tamara Deverell a asamblat elementele de decor pentru o filmare 360 de grade. Aisberguri gigantice acoperite cu zăpadă și gheață adevărată, o navă imensă inspirată din anii 1850 construită din scânduri vechi tratate cu apă documentată în cele mai vechi muzee maritime din Halifax, Glasgow și Londra, un turn de apă de 8 metri construit pe un câmp din Canada, vase de cupru realizate manual sau închiriate din case de antichități britanice pentru a reda atmosfera locului. “Nimic nu se compară cu obiectele reale” a declarat Tamara Deverell. 

COSTUMELE

“Nu vreau să văd jobene negre și elemente dickensiene” a fost prima indicație legată de costume a lui del Toro. Creațiile lui Kate Hawley (“Crimson Peak”, “The Lord of the Rings: The Rings of Power”) sunt celebre pentru complexitatea, culorile vii și semnificațiile multiple care evită estetica costumelor de epocă în nuanțe pastelate. Modelele victoriene propuse au fost respinse categoric de cineast. Mireasa lui Frankenstein trebuia creată: luminoasă, efemeră, inspirată din aripi de insecte. Rochia lui Elizabeth are 6 straturi cu panglici care amintesc la bandajele Creaturii. Stratul final de organza transparentă e o adevărată radiografie a unei rochii, ca o piesă anatomică. Garderoba lui Victor a fost inspirată de atitudinea dandy-ului artist. Au fost create 68 de costume unice pentru distribuția principală, 53 pentru cascadori și 1252 pentru figurație.   

BIJUTERIILE 

Prima colaborare dintre lanțul de lux Tiffany & Co. și Netflix a adus mai multă pază pe platourile de filmare pentru bijuteriile din colecția de arhivă decât pentru actori. Prin montură, colierul Wade realizat manual din platină, aur de 18 karate și peste 40 de carate de diamante a completat perfect personajul lui Elizabeth. Au fost alese piese din epoca lui Mary Shelley care demonstrează construcția creațiilor realizate de designerii Tiffany & Co. la acea vreme, adevărate extensii ale personajelor. 27 de piese dintre care 10 bijuterii istorice și 6 obiecte de argint din arhiva Tiffany & Co. au devenit elemente narative în “Frankenstein”. Colierul cu scarabeu din safir irizat asortat perfect cu ținuta purtată de Mia Goth face parte din patrimoniul lanțului de bijuterii de lux. 

MONSTRUL

42 de proteze au fost folosite pentru transformarea lui Jacob Elordi în monstrul din “Frankenstein” dintre care 14 pe cap și gât. Realizate manual la scară reală, 54 de piese din silicon au fost asamblate de 8 persoane, de 50 de ori pe zi. Elordi a petrecut 10 ore pe scaunul de machiaj. Dezvăluirea interiorului corpului uman cu vene vizibile și într-o culoare diferită de cea clasică a unui cadavru au fost principalele provocări impuse de Guillermo del Toro. Fascinant este felul în care Victor descompune și reasamblează corpul, înșurubează piciorul și îl alungește pe trup pentru a-l face mai înalt decât un om obișnuit. Iar momentul în care monstrul se ridică a fost cel mai așteptat: “e ca și cum ai aștepta să-l vezi pe Superman purtând costumul pentru prima oară” a declarat Mike Hill, designerul creaturii. 

IMAGINEA ȘI MUZICA

Guillermo del Toro și directorul de imagine Dan Lausten nu se tem de întuneric, dimpotrivă. Scenele din Wilton House, locația în care a fost filmat și “Barry Lindon” al lui Stanley Kubrick, au fost iluminate cu ajutorul lumânărilor. Lumina trebuia să aibă personalitate, să provină dintr-o singură sursă de la ferestre și să fie completată de mișcarea camerei de filmat. 

Muzica lui Alexandre Desplat încheie tripticul realizat împreună cu del Toro, după “The Shape of Water” și “Pinocchio”. Orchestra cu care a colaborat Desplat are ritmuri puternice, dar și reținute. A evitat notele gotice și violente pentru ilustrarea scenelor cu Victor. Scena construirii monstrului e completată de un vals care pune în valoare transa creativă a personajului. 

Articole similare