FeaturesBine ai venit în năstrușnica lume a lui Gumball 

Bine ai venit în năstrușnica lume a lui Gumball 

Născut dintr-un concept de desene animate eșuat și elemente artistice respinse din reclamele realizate de creatorul Ben Bocquelet, “The Amazing World of Gumball” a devenit un serial inovator prin mixul animațiilor 2D, 3D și live-action. Între 2011 și 2019, serialul a cucerit publicul de toate vârstele prin umorul absurd și personajele sale. După o pauză de 7 ani, pregătiți-vă pentru întoarcerea în Elmore, orășelul pitoresc unde aproape totul are capacitatea de a prinde viață. Gumball și prietenii lui sunt pregătiți pentru o nouă rundă de aventuri trăsnite. Continuarea serialului original, “The Wonderfully Weird World of Gumball / Minunata și năstrușnica lume a lui Gumball” (20 de episoade) are premiera pe 6 octombrie pe Cartoon Network și promite revenirea în forță în lumea imaginară surprinsă într-o varietate eclectică de stiluri vizuale. 

Like5 recapitulează reperele care au consacrat lumea lui Gumball și a prietenilor lui: 

PISICA NEAGRĂ DEVENITĂ ALBASTRĂ

Protagonistul serialului, Gumball Tristopher Watterson, pisoiul albastru de 12 ani trebuia să fie inițial un câine. De-a lungul procesului de creație, Gumball a fost și o pisică neagră – personalitatea lui ghinionistă dar totuși optimistă se potrivea de minune! Din motive stilistice, pentru a-l contura mai bine în peisajul serialului, Ben Bocquelet a ales albastru – o culoare neobișnuită pentru pisici care i-a dat un aer de mascotă japoneză din anii ’70-’80. 

Gumball, Darwin și Anais sunt singurele personaje interpretate de voci de copii, iar numele Anais, Richard și Nicole Watterson sunt inspirate din familia lui Bocquelet. 

“THE AMAZING WORLD OF GUMBALL” ÎN CIFRE

“The Amazing World of Gumball” a avut 6 sezoane cu 294 de episoade și alte două miniserii spin-off, “Darwin’s Yearbook” și “The Gumball’s Chronicles”. 
Cu episoade scurte care variază între 10 și 15 minute, cele 7 ore de animație au necesitat 90 de săptămâni de lucru (aproape 2 ani de zile). 
Pregătirea celui mai complex episod al serialului, “Christmas” (sezonul 2) a durat mai bine de un an, în timp ce “The Nobody” (din sezonul 3) a fost produs într-un timp record de aproape 139 de zile. 
Fiecare sezon Gumball a însemnat un consum de 41.040 de post-it-uri și 500 de pixuri roșii. Cel de-al 2-lea sezon a adus 543 de personaje și costume noi. 

PALMARESUL INTERNAȚIONAL

Încă de la primul sezon, “The Amazing World of Gumball” s-a remarcat în festivalurile de profil, dar și în cadrul galelor dedicate animațiilor: episodul “The Quest” (2011) a fost distins cu premiul Cristal – cel mai bun program TV de la Annecy și Prix Jeunesse în Germania. Palmaresul de 38 de premii include: cel mai bun scenarist la BAFTA’s Children & Young People Awards și BAFTA Awards, prestigiosul Annie Award dedicat producțiilor de animație, cel mai bun serial la British Animation Awards și Astra Awards. 

SUCCESUL DE PUBLIC 

De la premieră, Gumball a ajuns în peste 185 de țări și a fost tradus și dublat în 33 de limbi. Peste 450 de milioane de locuințe au urmărit peripețiile pisoiului și ale prietenilor săi. “The Amazing World of Gumball” este lider la numărul de minute vizionate pe canalele YouTube Cartoon Network la nivel mondial. 

REDEFINIREA TELEVIZIUNII PENTRU COPII

7 ani mai târziu, Gumball continuă să fie un produs relevant în ton schimbările culturale și sociale, care se adresează și noilor generații. “The Amazing World of Gumball” a depășit limitele, a provocat normele și a redefinit serialele de animație prin mesaje subtile și alegeri creative îndrăznețe. Gumball și prietenii lui reamintesc publicului că e ok să fii ciudat, e ok să fii nesigur, important e să cauți încontinuu răspunsuri. 

Articole similare