Succesul “Macarena” (Los del Rio) durează de mai bine 32 de ani și continuă să încingă ringul de dans al petrecerilor, dar nimeni nu știe neapărat cine o cântă. Lucrurile stau la fel și în cazul “Neunundneunzig Luftaballons” (Nena). Mare isterie au stârnit și “Ice Ice Baby” (Vanilla Ice) sau “Mambo No. 5” (Lou Bega) iar “I Love Your Smile” (Shanice) este una dintre cele mai captivante melodii R&B din anii ’90 cu celebrul refren “do do do do do…”.
Like5 a pregătit o selecție de 5 piese care au cucerit publicul, au ajuns în topurile muzicale internaționale și au generat încasări surprinzătoare.
TUBTHUMPING BY CHUMBAWAMBA
În 1997, aflați într-un punct critic al carierei lor, la un pas de destrămare, anarhiștii Chumbawamba s-au transformat peste noapte în vedete. Britanicii care aveau piese cu tematică politică intensă într-un mix de folk-punk-dance au ajuns în topul Billboard cu “Tubthumping”. O singură piesă fără niciun mesaj politic a schimbat complet direcția și a devenit cel mai mare hit al lor: pe locul 2 în Marea Britanie și Statele Unite, pe locul 6 în Hot 100, includerea în Mainstream Top 40 în America și poziții impresionante în clasamentele din Australia, Canada, Irlanda, Italia, Scoția. Pentru 99% din public, Chumbawamba a devenit cunoscută doar prin piesa al cărei succes nici măcar nu era estimat. Albumul pe care a fost inclusă “Tubthumping” a fost certificat cu platină de 3 ori.
WHAT’S UP BY 4 NON BLONDES
Lansat în 1992, “What’s Up” a fost cel mai popular hit al trupei americane de rock alternativ 4 Non Blondes care a avut un singur album de-a lungul carierei lor de 5 ani (1989-1994). Considerat imn al comunității queer, “What’s Up” a ajuns în top US Hot 100 pe locul 14, apoi pe locul 1 în topurile din 11 țări. Albumul a rezistat 59 de săptămâni în Billboard 200 și s-a vândut în 1,5 milioane exemplare. Linda Perry, solista trupei formată exclusiv din femei, a ținut foarte mult ca “What’s Up” să fie înregistrată conform viziunii sale specific. Asociată cu sexismul și homofobia din America, piesa a devenit hit peste noapte și continuă să fie considerate unul dintre marile succese din toate timpurile.
TEENAGE DIRTBAG BY WHEATUS
Înregistrat în subsolul casei mamei solistului Brendan B. Brown, albumul de debut al trupei Wheatus a avut un parcurs spectaculos în 2000. “Teenage Dirtbag” a devenit un hit emblematic în istoria culturii pop și a funcționat ca un boost incredibil pentru Wheatus: de la turnee mondiale la includerea pe coloana sonoră a filmelor, apariții TV și includerea în topurile muzicale din Marea Britanie, Australia, Austria și Statele Unite. Succesul “Teenage Dirtbag” nu a putut fi egalat de o altă piesă a trupei până în prezent, iar în 2022 hitul a revenit în topuri o dată cu viralizarea unui trend TikTok prin care vedete precum Lindsay Lohan, Alicia Silverstone, Christina Aguilera sau Paris Hilton împărtășeau momente notabile și jenante din tinerețea lor.
GANGNAM STYLE BY PSY
În 2012, rapperul sud-coreean Psy a deschis o nouă lume K-pop-ului. O piesă imaginată doar pentru piața locală s-a transformat într-un fenomen global. “Gangnam Style” a devenit primul videoclip de pe YouTube care a atins 1 miliard de vizualizări, iar Psy primul artist sud-coreean care a ajuns pe primul loc în topurile muzicale din Marea Britanie și Statele Unite. Toate privirile au fost ațintite asupra lui, iar revista Billboard a lansat programul “Psy Watch” online pentru a monitoriza succesul. Veniturile obținute din YouTube i-au adus artistului peste 20 milioane dolari, iar valoarea generată din concerte, vânzări și contracte de publicitate e estimată la peste 60 milioane.
TAINTED LOVE BY SOFT CELL
În 1982, când “Let’s Get Physical” și “Eye of the Tiger” răsunau la radio, “Tainted Love”, piesa minimalistă care nu semăna cu nimic din peisajul muzical, cucerea topurile. Piesa duo-ului britanic Soft Cell rezista un număr record de săptămâni în Billboard Hot 100. Puțini știau la momentul respectiv că “Tainted Love” era un cover al piesei din 1964 interpretată de Gloria Jones, reinterpretată în stil new wave. “Tainted Love” a fost devenit cel mai bine vândut single din Marea Britanie, ajuns pe primul loc în topurile din mai multe teritorii. A fost singurul hit Soft Cell în Statele Unite.


