LifestyleCum scapă generația Z de stres

Cum scapă generația Z de stres

Un studiu recent arată că 74% dintre reprezentanții generației Z și tinerii mileniali experimentează zilnic cel puțin un episod de micro stres, iar cercetările dezvăluie metodele acestora de a le reduce.

Cu toții experimentăm zilnic momente de stres care ne provoacă disconfort psihic, pe care le percepem într-o mai mică sau mare măsură. Într-o perioadă în care sănătatea mintală și îmbunătățirea stării de bine câștigă din ce în ce mai multă atenție, compania Orbit și-a propus o analiză în profunzime a surselor care generează micro stresul zilnic, precum și a gestionării eficiente a acestora. Un studiu realizat la începutul anului împreună cu Reveal Marketing Reseach arată că 74% dintre reprezentanții generației Z și tinerii mileniali se confruntă zilnic cu cel puțin un episod de micro stres. Din dorința de a oferi susținere în gestionarea acestor episoade, Orbit lansează Chewtopia, o campanie de educare menită să ofere soluții practice, amuzante și relaxante pentru controlarea momentelor stresante. 

MICRO STRESUL

Definit ca o acumulare necontenită de momente stresante neobservate rezultate din interacțiunile de rutină sau prin presiunea asupra propriei persoane, micro stresul este atât de scurt încât abia îl percepem sau îl înregistrăm. Analizate individual și punctual, momentele de micro stres sunt aparent ușor de gestionat, însă adunarea lor poate avea un impact imens asupra noastră. Studiile științifice compară efectul acestora cu cel al unor evenimente traumatizante majore din viața fiecăruia și la deteriorarea, în timp, încet, dar sigur, a sănătății mintale. 

SURSA EMOȚIILOR NEGATIVE

Generația Z este mult mai receptivă în recunoașterea emoțiilor negative pe care le experimentează. Episoadele de micro stres apar în mod obișnuit la locul de muncă (în cele mai multe cazuri, în procent de 39%), după programul de lucru, școală sau cursuri universitare (29%) sau acasă, înaintea programului obișnuit (23%). 

CUM SE RELAXEAZĂ GENERAȚIA Z

Acceptarea stării de spirit mai puțin vioaie și deschiderea legată de nevoile emoționale sunt principalele caracteristici ale generației Z. Mult mai preocupați de protejarea stării de bine, tinerii gen Z își prioritizează sănătatea mintală și, fără a căuta perfecțiunea, urmăresc metodele simple de a se simți mai bine cu ei înșiși. 79% apreciază importanța timpului personal întrucât sunt sursă de relaxare (pentru 56% dintre ei), le permite deconectarea (44%) și încărcarea bateriilor sociale (42%). Majoritatea tinerilor au nevoie de o oră pentru a reveni la o stare calmă post episod de micro stres, iar printre metodele de relaxare se regăsesc: plimbările în aer liber (38%), privitul la televizor (34%), distanțarea de sursa de stres (28%) și mestecatul de gumă (25%).  

CHEWTOPIA

Pornind de la rezultatele studiului și reacțiile noii generații mult mai conștientă de momentele epuizare și deprimare, Orbit vine cu soluții distractive și neconvenționale de transformare a timpului personal într-unul de calitate. Chewtopia este campania de educare lansată de Orbit care încurajează descoperirea momentelor revigorante ce pot alunga stresul și, implicit, efectele sale. Printr-o campanie pop, intens colorată, care inspiră energie și voioșie, Chewtopia îndeamnă la pauze dedicate prin excelență relaxării pe cont propriu.  

GUMA DE MESTECAT CA ANTISTRES

Potrivit specialiștilor, mestecatul de gumă nu este doar o activitate mecanică ci și o activitate care îmbunătățește atenția și concentrarea, gestionând strategic stresul de moment. Cu un efect calmant și reconfortant, mestecatul de gumă declanșează eliberarea endorfinelor. Orbit încurajează tinerii la o pauză de la agitația cotidiană pentru mici momente de satisfacții cu un timp acordat în exclusivitate propriei persoane pentru a recalibrare și mers mai departe. 

Photo CreditThe Practice

Articole similare